اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

تصرف غیر‌قانونی اراضی در بندرعباس سازمان‌یافته است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: تصرف غیرقانونی اراضی در شهر بندرعباس با هدف ساخت و ساز، سازمان‌یافته و باندی است.

تصرف غیر‌قانونی اراضی در بندرعباس سازمان‌یافته است

احمد راستی در حاشیه برگزاری نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی هرمزگان که با حضور معاون وزیر کشور و استاندار هرمزگان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با بیان اینکه حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی یک سوم از کل شهر بندرعباس را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: این مناطق و محله‌ها با تصرف اراضی دولتی و غصبی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از همین روست که در نگاه نخست باید گفت که این امر از نظر شرعی و اجتماعی در بلند‌مدت و کوتاه‌مدت امری نادرست و غیر اسلامی است چرا که سکونت بر روی اراضی غصبی از نظر شرع اسلام امری نادرست بوده که امور مذهبی و معنوی سکنه را نیز با مشکل روبرو می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: بارها تاکید کرده‌ایم که نباید طوری در قبال این محله‌ها و مناطق رفتار کنیم که سبب گسترش تصرف بیت‌المال شود.

وی با بیان اینکه محله‌ها و سکونتگاه‌های غیر رسمی در بندرعباس هیچ‌گونه شناسنامه امنیتی و فرهنگی ندارد، افزود: شهر بندرعباس از مردمی خوب و متدین برخوردار است که بروز مسائلی که بعضا متاثر از مباحث حاشیه‌نشینی و تصرفات اراضی بوده سبب ایجاد چهره‌ای نادرست از این شهر شده است.

راستی با اشاره به سخنان امام جمعه بابل طی روزهای اخیر افزود: به عنوان نمونه امام جمعه این شهر وضعیت سواحل شمال را در بعد مسائل اجتماعی بدتر از سواحل مدیترانه ارزیابی می‌کند و این در حالی است که ساحل بندرعباس با وجود هوای گرم که مناسب برای تفریحات دریایی بوده حتی یک مورد بی‌اخلاقی را نیز در ماه رمضان به خود ندیده است.

این عضو کارگروه تخصصی امور اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: این امر موید این است که باید بیشتر به حفظ ساختار فرهنگی اجتماعی بندرعباس توجه داشت و نگذاشت که محله‌های غیر رسمی و حاشیه‌ای توسعه پیدا کنند.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه بدون اشاره به شخص و یا شهری خاص تصریح کرد: بعضا مشاهده می‌شود که اراضی دولتی در شهر بندرعباس و حاشیه‌های آن به صورت باندی و سازمان‌یافته از طریق مردم شهری خاص تصرف می‌شود که این امر در حال حاضر نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به عملکرد حوزه تحت مدیریت خود در باب توانمندسازی ساکنان محله‌ها و مناطق مورد بحث افزود: همواره اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان کلاس‌ها و دوره‌هایی آموزشی در باب توانمندسازی و حرفه‌آموزی برای ساکنان این مناطق برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول