اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس:

قصور دستگاه‌ها علت تصرف مجدد اراضی دولتی است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس با بیان اینکه برخی اوقات مشاهده می‌شود که اراضی رفع تصرف شده، مجددا مورد تصرف قرار می‌گیرد، ریشه این پدیده را در "قصور و کوتاهی دستگاه‌ها نسبت به بیت‌المال" دانست.

قصور دستگاه‌ها علت تصرف مجدد اراضی دولتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سعید اسدی‌ملک در جمع اعضا کارگروه تخصصی اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: بارها از اراضی ملی در استان و به ویژه شهر بندرعباس رفع تصرف شده است که در پی بی‌توجهی، قصور و کوتاهی دستگاه‌های مالک مجدداً اراضی به تصرف فرصت‌طلبان درآمده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی همانند منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی باید بیشترین نظارت را در حفظ اراضی دولتی از دست فرصت‌طلبان داشته باشند، ادامه داد: می‌توان با تعیین محدوده اراضی، به وسیله امکانات و روش‌های معمول همانند حصارکشی، اراضی را از دست متصرفان در امان نگه داشت.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس با بیان اینکه ادارات و سازمان‌های متولی باید در قبال بیت‌المال احساس مسئولیت کنند، افزود: این درست نیست که یک نفر از شهرستانی شمالی بیاید و پس از تصرف اراضی در حریم رودخانه‌ای در بی‌توجهی ارگان مالک، ساخت و ساز خود را انجام دهد و سپس که ساخت و ساز تمام شد، برای طی امور قانونی به مراجع مربوطه رجوع کند.

به گفته، اسدی‌ملک تصرف اراضی و گسترش حاشیه‌نشینی و ایجاد سکونتگاه‌های غیر رسمی موضوعی حقیقی و قابل لمس است که امروز شهر بندرعباس با آن درگیر است و این امر ریشه در تصرف اراضی دارد.

وی ادامه داد: در غرب استان انبارهایی در اراضی تصرفی ایجاد شده است که از آن برای قاچاق سوخت استفاده می‌شود.

این عضو کارگروه تخصصی امور اجتماعی هرمزگان،‌ خواستار بررسی مجدد اداره ثبت اسناد و املاک در امور ثبتی این‌گونه انبارها در غرب استان شد.

اسدی‌ملک گفت: تقاضا داریم نهادهای مربوطه به طور جدی پای کار باشند تا برای بازپس‌گیری بیت‌المال با مشکلات برخورد نکنیم.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهاجرت بی‌رویه می‌تواند مشکلاتی را برای مهاجران و شهرهای مهاجرپذیر رقم بزند، افزود: در حال حاضر شهر بندرعباس با معضل حاشیه‌نشینی روبرو است که باید فکری به حال این مسئله شود.

به گفته این مقام قضایی، یکی از علل مهاجرت روستائیان و ارتقای سطح مهاجرت‌ها در سال‌های گذشته، بروز خشکسالی‌ و تضعیف کشاورزی و دامپروری در روستاهاست.

اسدی‌ملک اضافه کرد: باید در اسرع وقت فکری به حال برطرف کردن و کاستن تبعات کم‌آبی با تکیه بر روش‌هایی همانند شیرین‌سازی آب دریا در استان کرد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول