اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد سوادکوه:

بیشترین آمار بیکاران مازندران در بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه گفت: بیشترین آمار بیکاران مازندران را در بخش کشاورزی شاهدیم.

بیشترین آمار بیکاران مازندران در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، عبدالله علیزاده بعدازظهر امروز در جلسه راهکارهای ارتقای ارتباط دانشگاه و صنعت با تاکید بر اینکه در جامعه ما کشاورزی به عنوان یک ارزش مورد توجه قرار نگرفته است، بیان داشت: جوانان عموما تحصیلکرده رغبت و انگیزه‌ای برای فعالیت کشاورزی در زمین‌های پدران خود را ندارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه، اضافه کرد: تحصیلکردگان حاضرند زمین کشاورزی را بفروشند و ماشین بخرند، مسافرکشی کنند و یا به جای فعالیت کشاورزی در زمین، واحد مسکونی و تجاری احداث کنند.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا دولت وظیفه و توان اشتغالزایی برای همه تحصیلکردگان را ندارد، افزود: انتظار از دولت برای اشتغالزایی تحصیلکردگان، ایجاد بستر و زمینه لازم برای فعالیت‌هاست که بعد از انقلاب تلاش‌های قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

علیزاده خاطر نشان کرد: بیشترین آمار بیکاران مازندران را در بخش کشاورزی شاهدیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با اشاره به شرایط مناسب اقلیمی و آب و هوایی استان مازندران، گفت: بیکاری فارغ التحصیلان کشاورزی مازندران جای تعجب دارد و بیانگر ضعف و عدم انگیزه فارغ التحصیلان کشاورزی مازندران است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با انتقاد از اینکه تولید و کشاورزی هنوز در جامعه به صورت ارزش نهادینه نشده است، اظهار داشت: در درس کارآفرینی دانشگاه‌ها علاقمندی فارغ التحصیلان را در زمینه تولید و کشاورزی ارتقا دهیم.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته کشاورز به فعالیت خود افتخار می‌کند و جامعه نیز جایگاه او را محترم و دارای ارزش می‌داند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با تاکید بر همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برای ارتقای فعالیت‌های علمی در زمینه کشاورزی، گفت:  مسئولان و دانشگاهیان باید نگاه به کشاورزی را اصلاح و در تبدیل آن به ارزش تلاش کنند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول