اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

خبرنگار پیام‌آور صلح و دوستی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا اصحاب رسانه را حافظ نظام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: خبرنگاران باید پیام‌آور صلح و دوستی باشند.

خبرنگار پیام‌آور صلح و دوستی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و نزدیکی با خداوند است اظهار کرد: ماه رمضان بهترین فرصت براى تهذیب نفس و خودسازى و دوری باطن از هرگونه عوامل ایجاد گناه است.

وی افزود: در این ماه مبارک درهای آسمان و بهشت به طرف مؤمنان گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود و عبادت در شب‌های قدر بهتر از عبادت هزار ماه است.

خطیب جمعه آستارا با تبریک به مناسب فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبى (ع) و روز اکرام به تمام مسلمانان جهان تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) در طول عمر خود، دو بار تمام اموال و دارایی خویش را در راه خدا به نیازمندان بخشید و سه بار ثروت خود را به دو نیم تقسیم کرد و نیمی از آن را برای خود نگه داشت و نصف دیگر را در راه خدا بخشش کرد.

وی با دعوت از افرادی که دارای تمکن مالی هستند از آنها خواست با تکریم از فقرا و بی‌سرپرستان از اجر اخروی و دنیوی بهره‌مند شوند.

حافظ‌نیا با اشاره به روز جهانی حقوق بشر اسلامی، دین اسلام را به عنوان حقوق بشر واقعی معرفی کرد و با تاکید بر اینکه در دین مبین اسلام برای تمام آحاد مردم حقوق برابر و مساوی پیش‌بینی شده است خاطر نشان کرد: سازمان‌های مدعی حقوق بشر در قبال کشتار 20 هزار مسلمان بی‌گناه میانمار و مسلمانان بحرین سکوت اختیار کرده‌اند و حتی در اقدامی بی‌شرمانه از کشتار مسلمانان نیز حمایت کردند.

وی ضمن محکوم کردن جنایات صورت گرفته نسبت به مسلمان بی‌گناه میانمار ابراز کرد: سکوت مجامع بین‌المللی در حوزه حقوق بشر نمونه بارز ادعاهای دروغین غرب درباره حقوق بشر و سکوت این مدعیان در قبال کشتار هزاران انسان مسلمان در میانمار اقدامی بی‌شرمانه است.

امام جمعه آستارا ادامه داد: مدعیان حقوق بشر زمانی که منافع خود را در خطر می‌بینند، مدافع حقوق بشر می‌شوند و هنگامی که خطری منافع آنها را تهدید نمی‌کند سکوت می‌کنند که نشان از ادعای دروغین آنها دفاع از حقوق بشر است.

وی با اشاره به سالروز بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا که در آن 160 هزار نفر کشته شدند افزود: کشوری که ادعای مبارزه با سلاح کشتار جمعی دارد و مدعی حقوق بشر است با بمباران اتمی بر چندین هزار نفر انسان بی‌گناه نشان داد که ادعای آنها دروغی بیش نیست.

حافظ‌نیا با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی توسط طالبان در افغانستان و تبریک به مناسبت روز خبرنگار اذعان کرد: خبرنگاری از حوزه‌های مهم و حساس محسوب می‌شود که باید خبرنگاران قدر جایگاه و منزلت خود را بدانند و به تعریف مقام معظم رهبری رسالت خطیری بر عهده آنهاست.

وی صادق و شجاع بودن را از ویژگی‌های مهم خبرنگاران دانست و بر لزوم انتقاد سازنده و منصفانه از طرف آنها تاکید کرد.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه خبرنگاران در خبررسانی باید منافع نظام و انقلاب را مدنظر قرار دهند اضافه کرد: در برخی از نشریات کشور مطالبی علیه نظام و دولت منعکس می‌کنند که عین بی‌انصافی است و مصداق بارز سیاه‌نمایی محسوب می‌شود که به دور از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با رسانه‌ها است.

وی ترویج دین اسلام و انقلاب اسلامی را از دیگر وظایف خبرنگاران و اصحاب قلم عنوان کرد و یادآور شد: حفظ وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان باید سرلوحه کارهای خبرنگاران باشد زیرا آنها پیام‌آور صلح و دوستی در جامعه هستند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول