اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

خبرنگاران چشم بینا و زبان صادق مردم هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در جامعه گفت: خبرنگاران چشم بینا و زبان صادق مردم هستند.

خبرنگاران چشم بینا و زبان صادق مردم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ابهر به میلاد پر برکت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: از این امام بزرگوار به عنوان کریم اهل بیت یاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امام حسن (ع) سه مرتبه اموال خود را در راه خدا تقسیم کرده و توجه و رسیدگی به امور تهیدستان توصیه امام بود، ادامه داد: عنایت به تهیدستان آن قدر مهم است که خدا در قرآن در آیه‌های متعدد به آن سفارش کرده است.

امام جمعه ابهر در ادامه به فرارسیدن شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: باید این ایام بسیار مبارک را قدر بدانیم و با عبادت و بندگی خداوند آینده خود را رقم بزنیم.

وی به روز حقوق بشر و کرامت انسانی اشاره کرده و تصریح کرد: آنچه که به انسان ارزش داده زیر سایه ولایت بودن است و انسان زیر سایه ولایت خداست.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه انسان با کرامت خلیفه ذات اقدس احدیت است، تصریح کرد: انسان بدون ولایت اهل بیت به آن کرامت نمی‌رسد و لذا بهترین حقوق بشر و کرامت انسانی به این است که انسان را به فطرت خودش باز گردانیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین و مهم‌ترین وظیفه جوامع بین‌المللی و حقوق بشر این است که اجازه ندهد انسان از این ولایت دور باشد، تاکید کرد: تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) حقوق بشر محقق نخواهد شد، اما در زمان حضرت مهدی (عج) حقوق بشر به تمام معنا متجلی و در آن زمان عدالت برقرار و جامعه بشری بازسازی خواهد شد و بشر از پراکندگی فکری، فلسفی و فرهنگی رهایی یافته و فرهنگ آنها رشد و عقل و شعور بشری تکامل خود را به دست خواهد آورد.

وی در ادامه به روز خبرنگار اشاره کرد و خبرنگاران الهی‌اندیش را طلایه‌داران جبهه دانایی برای مقاومت و مقابله با تهدیدات قدرت‌های استکباری دانست.

خطیب جمعه ابهر از خبرنگاران به عنوان چشم بینا و زبان صادق یاد کرد و گفت: خبرنگاران نباید تحت تاثیر جوسازی‌ها و شایعه پراکنی‌ها قرار گیرند. خبرنگاران باید با عینک بصیر و طبیبانه درد‌ها را شناسایی و در موقع حساس آن دردها و زخم‌ها را جراحی و پانسمان کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی تاکید کرد: اگر خبرنگاری دردها را بشناسد و روی زخم را باز کند و در فکر پانسمان آن نباشد به قلم و رسالت خود توهین کرده است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول