اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی سپاه گچساران:

کتابخانه‌های گچساران در نقاط کور قرار دارند

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گچساران گفت: کتابخانه‌های این شهرستان در نقاط کور و دور از مرکز این شهر واقع شده که اطلاع‌رسانی در زمینه معرفی و شناساندن این مراکز ضروری است.

کتابخانه‌های گچساران در نقاط کور قرار دارند

بیژن بهروزی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کتابخوانی عامل مهمی در ارتقای سطح دانش و تفکر بشر دارد و توجه به کتاب و کتابخوانی در جامعه باید بیش از پیش گسترش یابد.

وی با تشریح برخی فعالیت‌های سپاه ناحیه گچساران در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی افزود: در راستای نهادینه‌ کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در محلات و روستاها قراردادی با کتابخانه مرکزی گچساران بسته شد.

طرح ایجاد کتابخانه در پایگاه‌های مقاومت گچساران در حد صورت‌جلسه بود

مسئول امور فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گچساران تصریح کرد: افزون بر 75 پایگاه مقاومت آمادگی خود را برای اختصاص یک اتاق به عنوان کتابخانه عمومی برای محلات و روستاها اعلام کردند.

بهروزی با اظهار تأسف از اجرایی نشدن این طرح گفت: مکان‌‌ها و افراد مورد نظر برای اجرای این طرح شناسایی و تعیین شدند اما این طرح در حد یک صورت‌جلسه باقی ماند و عملیاتی نشد.

وی عملکرد شبکه استانی دنا در پوشش رویدادهای گچساران را نامطلوب دانست و عنوان داشت: جلسات متعددی در زمینه مسائل فرهنگی از جمله کتاب و کتابخوانی در این شهرستان برگزار می‌شود اما چند نفر از برگزاری این جلسات اطلاع دارند و صدا و سیما در این زمینه چه کاری انجام داده است.

بهروزی با طرح این سئوال که چند نفر در گچساران از مکان کتابخانه مرکزی این شهرستان خبر دارند، یادآور شد: اطلاع‌رسانی در این زمینه بسیار ضعیف بوده و خود من سال گذشته از مکان این کتابخانه مطلع شدم.

وی عنوان داشت: اینجانب به عنوان کسی که افزون بر 17 سال در مسئولیت‌های مختلف فرهنگی فعالیت دارم، اعلام می‌کنم کتابخانه‌های گچساران در نقاط کور این شهرستان قرار گرفته‌اند.

بهروزی رسانه‌ها را یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد انگیزه و اطلاع‌رسانی دانست و خطاب به فرماندار گچساران ابراز داشت: فعال کردن صدا و سیمای دنا توسط شما در گچساران سبب ایجاد رضایت‌مندی مردم و ایجاد حقی بزرگ توسط شما بر گردن این شهرستان می‌شود.

راه‌اندازی کتابخانه‌ در محلات ضرورت دارد

مسئول امور فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گچساران با انتقاد از عملکرد شبکه استانی دنا افزود: حق این شهرستان در صدا و سیمای استان کم بوده و امکان تشویق افکار عمومی به سمت کتاب و کتابخوانی به طور مطلوب وجود ندارد.

بهروزی خواستار پوشش مناسب اخبار و رویدادهای گچساران به ویژه در زمینه مسائل فرهنگی از جمله کتاب و کتابخوانی شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی توسط دستگاه‌های مختلف در گچساران بیان داشت: یکی از مؤثرترین راهکارهای گسترش فرهنگ کتابخوانی، محلی کردن کتابخانه‌ها است.

بهروزی افزود: ایجاد کتابخانه در کیوسک‌های کوچک و انتقال آنها به محلات مختلف گچساران سبب دسترسی آسان مردم به کتاب و در نتیجه ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین افراد و به ویژه نوجوانان و جوانان می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول