اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

کتابخانه یکی از پایه‌های تحول فرهنگ عمومی است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: کتابخانه یکی از پایه‌های تحول فرهنگ عمومی است.

کتابخانه یکی از پایه‌های تحول فرهنگ عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امامعلی دادخواه بعد ظهر امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی استان و کمیته سند نهضت مطالعه مفید اظهار کرد: برای تقویت فرهنگ عمومی جامعه باید به کتابخانه به عنوان یکی از ارکان این فرهنگ توجه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بحران کاغذ مشکلاتی را برای دست اندر‌کاران این صنعت به وجود آورده است، افزود: خدمات‌رسانی به افراد فرهنگی و فرهیخته جامعه از طریق چاپ و نشر صورت می‌گیرد که ضروری است اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به در نظر گرفتن لایحه‌ای از سوی شورای اسلامی شهر زنجان با همکاری شهرداری زنجان تصریح کرد: در صورت تصویب این لایحه، شهرداری همکاری‌های لازم برای برپایی ایستگاه‌های مطالعاتی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه دو نقطه از فضای تبلیغاتی شهرداری زنجان برای تبلیغ دستاوردهای کتابخوانی در نظر گرفته می‌شود، افزود: ارائه تبلیغات لازم در قالب این فضاها صورت می‌گیرد.

دادخواه با بیان اینکه ارائه آموزش‌های لازم به مردم از سوی شهرداری در سال جاری در نظر گرفته شده است، افزود: این فضاها می‌تواند فضای تبلیغی برای آموزش‌های لازم به مردم باشد.

وی با اشاره به استقبال شهرداری زنجان از تالیف کتاب‌های مختلف تصریح کرد: به منظور ارتقای شاخص‌های فرهنگی و عمومی از تالیفات مختلف از سوی شورای اسلامی شهر زنجان حمایت می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان بر ضرورت تقدیر و تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: برای تقدیر از این افراد می‌توان از کارت هدیه یا بن کتاب استفاده شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه برگزاری مسابقات مختلف را در استان زنجان مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برای استقبال دانشجویان از این برنامه فرهنگی باید زمان، نوع کتاب‌ها و نوع جوایز مورد توجه قرار گیرد.

مهدی عباسی بر ضرورت مشورت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با شورای فرهنگی دانشگاه‌های استان زنجان تاکید کرد و افزود: برای برگزاری مسابقات تاثیر‌گذار و مورد علاقه دانشجویان، مشورت با این شورا ضروری است.

وی از برگزاری مسابقه کوچه‌های آفتاب برای دانشجویان در سال گذشته خبر داد و افزود: یک هزار دانشجو در این مسابقه شرکت کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه دانشگاه‌های استان از مشارکت در اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه استقبال می‌کنند، افزود: جای کتب دینی و عمومی در بین کتاب‌های تخصصی دانشگاهی برای دانشجویان خالی است.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول