اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لردگان:

فرهنگ کتابخوانی باید نهادینه شود

خبرگزاری فارس: فرماندار لردگان گفت: توجه به زیرساخت‌ها و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در اولویت برنامه همه نهادهای فرهنگی قرار بگیرد.

فرهنگ کتابخوانی باید نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی زاهدی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی لردگان اظهار داشت: باید جذب کتاب نخوان‌ها و افزایش تعداد کتابخوانان در اولویت برنامه‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت کتابخوانی و نقش مطالعه در ارتقای فرهنگ عمومی افزود: باید توجه به زیرساخت‌ها و توسعه و ترویج کتابخوانی در برنامه همه نهادهای فرهنگی قرار بگیرد.

زاهدی بیان کرد: فرمانداری این شهرستان اقدامات لازم در زمینه اولویت‌بندی روستاها‌یی که جمعیت آنها بالای یک‌هزار و 500 نفر است برای ایجاد کتابخانه روستایی و اهدای زمین با کاربری فرهنگی برای تاسیس کتابخانه عمومی شماره دو لردگان را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

فرماندار لردگان بر ضرورت برنامه‌ریزی و تلاش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تأکید کرد و افزود: توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه باید یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مدیران فرهنگی در این استان باشد.

زاهدی با تاکید بر لزوم ایجاد بسترهای توسعه فرهنگ مطالعه در این استان خاطرنشان کرد: برای رفع موانع و ایجاد زمینه و بستر لازم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه، نهادهای مختلف در چند بخش از جمله خانواده و مدارس باید با حل مشکلات موجود، همسو و متحد به سمت هدف مشخصی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه باید راهکارهای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه جدی گرفت، گفت: نخستین قدم در راستای نهادینه کردن این فرهنگ اهتمام جدی خانواده‌ها در تشویق و ترغیب فرزندان خود به خرید و مطالعه کتاب است.

زاهدی بر ضرورت ارائه راهکارهای جدی و عملی در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تبلیغات و اطلاع‌رسانی درست و دقیق در این خصوص و ارائه کتب با قیمت مناسب‌تر از جمله راهکارهایی به منظور نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول