اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه با ظرفیت 50 هزار کتاب در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت‌:‌ امسال ایستگاه‌های مطالعه با ظرفیت 50 هزار کتاب در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه با ظرفیت 50 هزار کتاب در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در جلسه انجمن امور کتابخانه‌های شهرستان اردبیل اظهار داشت: این ایستگاه‌ها با مشارکت بین دستگاهی و ارزش اعتباری به سقف 50 میلیون تومان در اماکن پر‌جمعیت و فضاهای عمومی به طور آزمایشی راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود در مکان‌های پر‌تردد از جمله فرودگاه، ترمینال، مراکز درمانی، مؤسسات مالی و تأسیسات ورزشی و فرهنگی این کتب به طور رایگان در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل یادآور شد: به همین منظور در شهر اردبیل چهار ایستگاه مطالعه و 10 پایگاه کتاب نیز جانمایی و ارائه خدمات می‌کند.

اکبری با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه در روستاهای با جمعیت بالای یک هزار نفر از اولویت‌های بعدی در تأمین زمین مناسب برای احداث آن است، گفت: امسال از محل تملک دارایی سرمایه‌ای 230 میلیون تومان تصویب شده و این در حالی است که 50 میلیون تومان نیز برای تجهیز و راه‌اندازی سالن آمفی‌ تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل در نظر گرفته شده است.

این مسئول عنوان کرد:‌ با بهره‌برداری از این مکان برگزاری نشست‌های فرهنگی، جلسات اداری و همایش‌های عمومی در ورودی مجتمع سیاحتی و گردشگری شورابیل به نحو شایسته فراهم می‌شود.

فرماندار اردبیل راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی را در بخش‌های تابعه شهرستان جزو اولویت‌های فصل فرهنگی اعلام کرد و افزود: ساخت و راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای پر‌جمعیت از جمله آراللوی بزرگ، شام اسبی و انزاب بالا جزو اولویت‌های سال جاری است و علاوه بر آن تعمیر، تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی بخش‌های هیر و ثمرین نیز امسال به طور جدی پیگیری می‌شود.

اکبری کتاب را مهمترین رسانه گویا، مکتوب، تأثیر‌گذار و ماندگار در پیشرفت و توسعه جوامع بشری دانست و بیان داشت: تأمین زیر‌ساخت‌ها و رونق‌بخشی به نهضت مطالعه مفید در سطح جامعه به ویژه مناطق دور‌افتاده، محروم و روستایی می‌تواند در تسریع هدف‌گذاری‌های فرهنگی و اجتماعی به خوبی ایفای نقش کند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول