اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص یک‌ میلیارد ریال

گچساران به کتابخانه سیار مجهز می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با اختصاص اعتبار یک ‌میلیارد ریالی، این شهرستان به کتابخانه سیار مجهز می‌شود.

گچساران به کتابخانه سیار مجهز می‌شود

محمد شفیعی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از فرمایشات فرهنگی مقام معظم رهبری بوده که نشان‌دهنده اهمیت و نقش کتاب در جامعه اسلامی است.

وی افزود: در گچساران اقدامات خوبی در زمینه نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی صورت گرفته اما در نقاطی از شهر و روستاهای این شهرستان خلأ وجود کتابخانه احساس می‌شود.

فرماندار گچساران از اختصاص اعتبار یک میلیارد ریالی برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در گچساران خبر داد و ابراز داشت: با شناسایی ضرورت کار، رایزنی‌های لازم با استانداری کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت و در نهایت موافقت ایجاد کتابخانه سیار در گچساران حاصل شد.

شفیعی ادامه داد: این اعتبار برای خرید خودرویی بزرگ و مناسب‌سازی آن در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه سیار برای نخستین بار در گچساران ایجاد می‌شود، یادآور شد: این اقدام به منظور دسترسی آسان به کتاب در مناطقی که امکان تهیه کتاب وجود ندارد، راه‌اندازی می‌شود.

شفیعی روستاها و محله‌های حاشیه گچساران را از جمله اماکن مورد نظر برای فعالیت کتابخانه سیار عنوان کرد و از مسئولان مربوط خواست تا هرچه سریع‌تر به فکر خریداری خودروی مورد نظر باشند.

وی ایجاد کتابخانه‌ در ادارات و دستگاه‌های گچساران را گامی مهم و مؤثر در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان دانست.

شفیعی بیان داشت: ایجاد کتابخانه در مکان‌های عمومی باید در دستور کار قرار گیرد تا فرهنگ کتابخوانی گسترش یافته و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادارات و نهادهایی از جمله ورزش و جوانان، شهرداری و اداره امور مالیاتی که دارای ارباب رجوع بیشتری هستند را برای ایجاد کتابخانه‌ مناسب دانست و تصریح کرد: مسئولان عزم خود را جزم کرده و در این راستا تلاش کنند.

فرماندار گچساران ایجاد کتابخانه در فضاهای باز از جمله پارک‌ها را نیز پیشنهاد کرد و افزود: در راستای ترویج بیشتر فرهنگ کتابخوانی در گچساران می‌شود با فضاسازی و رعایت حریم افراد نسبت به ایجاد کتابخانه اقدام کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول