اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه خبر داد

کتاب «پژوهشی تطبیقی در روایات تفسیری فریقین» در بوته نقد

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه از برگزاری نشست نقد کتاب «پژوهشی تطبیقی در روایات تفسیری فریقین» 12 مرداد ماه سال جاری خبر داد.

کتاب «پژوهشی تطبیقی در روایات تفسیری فریقین» در بوته نقد

حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت قرآن اظهار کرد: توجه به جایگاه قرآن به عنوان مهم‌ترین منبع استنباط احکام و عقاید دینی بسیار ضروری است اما بهره‌مندی از این کتاب عظیم تاکنون کافی نبوده است.

وی خاطر نشان کرد: انجمن قرآن‌پژوهی حوزه سال 82 تاسیس شد و حرکت به سوی جایگاه واقعی قرآن در جامعه و بازشناسی حقایق و معارف را در دستور کار خود قرار داد.

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه عنوان داشت: همفکری، مشاوره و تشکیل کانون‌های جامعی از قرآن‌پژوهان قم و حوزه‌های علمیه شهرهای دیگر مهم‌ترین هدف انجمن قرآن‌پژوهی حوزه است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی پژوهشی گفت: این کارگاه با عنوان تربیت مدرس و محقق قرآن برگزار شده و افرادی ‌که سطح سه حوزه را گذرانده یا در حال پایان آن باشند، در این دوره شرکت می‌کنند.

صادقی به فعالیت‌های انجمن قرآن‌پژوهی در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: این انجمن در ماه مبارک رمضان بالغ بر 20 نشست علمی و قرآنی در قالب موضوعات مختلف با مشارکت برخی از مراکز برگزار می‌کند.

وی روش‌های برداشت صحیح از قرآن کریم، مرجعیت قرآن در تحول در علوم انسانی، بیداری اسلامی و بررسی آخرین تحولات و فقه و قرآن را از جمله عناوین نشست‌ها ذکر کرد.

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه از برگزاری نشست علمی نقد کتاب «پژوهشی تطبیقی در روایات تفسیری فریقین» خبر داد و افزود: این نشست از سوی انجمن قرآن‌پژوهی حوزه و با حضور حجت‌الاسلام مهدی رستم‌نژاد، مؤلف کتاب و حجج اسلام نصیری و علوی مهر به عنوان ناقد برگزار می‌شود.

نشست علمی نقد کتاب پژوهشی تطبیقی در روایات تفسیری فریقین 12 مرداد ساعت 11 و 45 دقیقه در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول