اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

38 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری آبیاری قطره‌ای شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تجهیز 38 هزار هکتار از اراضی این استان به سامانه آبیاری نوین خبر داد.

38 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری آبیاری قطره‌ای شد

صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: 38 هزار هکتار از اراضی این استان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است که این میزان در مقایسه با آمار سال گذشته 75 درصد افزایش داشته است.

وی از صرف 162 میلیارد ریال اعتبار در راستای اجرای این طرح خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار 22 میلیارد ریال آورده خود کشاورزان بوده است.

نیازی با مقایسه درصد بهره‌وری آبیاری سنتی و سطحی، درصد بهره‌وری آبیاری قطره‌ای را 85 درصد اعلام کرد و افزود: بر همین اساس مقرر شد تا پایان برنامه پنجم توسعه 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه آبیاری نوین مجهز ‎شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه از فعالیت 200 کارگاه فعال کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: با فعالیت این 200 کارگاه زمینه اشتغال 2 هزار نفر به صورت دائمی در بخش کشاورزی این استان فراهم شده است.

وی با اشاره به جایگاه صنایع تبدیلی در رونق بخش کشاورزی این استان با بیان اینکه این استان از مزیت نسبی بالایی برای ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی برخوردار است، گفت: به برکت تلاش خدمتگزاران بخش کشاورزی، در سایه فرهنگ جهادی، استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و فعالیت، تولیدات بخش کشاورزی در استان به بیش از یک میلیون تن افزایش یافته که امنیت غذایی استان را تا حد بسیار زیادی تامین کرده است.

نیازی بر ضرورت توسعه صنایع بسته‌بندی در این استان تأکید کرد و گفت: با بسته‌بندی محصولات کشاورزی از هدررفت منابع جلوگیری می‌‎شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول