اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان خبر داد

پرداخت 115 میلیارد ریال برای طرح‌های توسعه کشاورزی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرشعب بانک کشاورزی کردستان از پرداخت 115 میلیارد ریال برای طرح‌های توسعه کشاورزی این استان در سال‌جاری خبر داد.

پرداخت 115 میلیارد ریال برای طرح‌های توسعه کشاورزی در کردستان

محمدجمیل ویسی امرو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج میزان اعتبار طرح‌های توسعه کشاورزی در کل کشور را 66 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: سهم استان کردستان از این میزان اعتبار 2 هزار و 300 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه کردستان دهمین استان کشور از نظر اختصاص اعتبار طرح‌های توسعه کشاورزی است، تصریح کرد: در حال حاضر براساس آخرین آمار ابلاغی از نظر پرداخت تسهیلات این طرح‌ها، در رتبه دوم کشوری قرار داریم.

ویسی تصریح کرد: برخورداری بانک کشاورزی استان از کارشناسان توانمند، موجب شده تا بازخورد کارها و امورات مربوط به طرح توسعه کشاورزی در استان مطلوب و دارای کیفیت مناسبی باشد.

مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان عنوان کرد: بخش مرغداری و دامپروری و مکانیزاسیون بیشترین سهم تسهیلات پرداختی از محل اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

این مسئول بیان داشت: طرح‌هایی در زمینه احداث صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی، احداث واحدهای پرورش قارچ، احداث گلخانه، احداث و توسعه باغات، ایجاد و توسعه واحدهای مکانیزاسیون و ایجاد واحدهای گاوداری به بانک کشاورزی معرفی شده است.

وی از معرفی هزار و 703 طرح توسعه کشاورزی به مبلغ 836 میلیارد ریال به بانک کشاورزی استان خبر داد و افزود: تنها 90 طرح آن بنا بر دلایلی هم‌چون نداشتن توجیه اقتصادی، عدم داشتن مستندات رسمی و عدم توان میزان آورده مشخص شده از طرف متقاضی تایید نشده است.

ویسی خاطرنشان کرد: مبلغ اعتبار مورد نیاز هزار و 613 طرح کشاورزی قابل قبول 769 میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان ادامه داد: در حال حاضر 205 فقره طرح توسعه کشاورزی به مبلغ 62 میلیارد ریال در استان مصوب شده است.

این مسئول میزان طرح‌های عقد قرارداد شده را هم 412 فقره عنوان کرد و ابراز داشت: برای این طرح‌ها 115 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان طرح‌های توسعه کشاورزی باید حداقل 10 درصد سهم آورده داشته باشند، گفت: کارمزد این طرح‌ها 15 درصد است که 8 درصد آن یارانه‌دار بوده و تنها هفت درصد آن توسط متقاضیان باید پرداخت می‌شود.

این مسئول در پایان بازه زمانی بازپرداخت تسهیلات اعطا شده به طرح‌های توسعه کشاورزی را از پنج تا 10 سال ذکر کرد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول