اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر دفاع:

سوریه نقطه استراتژیک مقاومت مسلمانان محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر دفاع گفت: سوریه به ‌عنوان یکی از نقاط استراتژیک برای مقاومت مسلمانان به حساب می‌آید.

سوریه نقطه استراتژیک مقاومت مسلمانان محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار علی شمشیری در همایش عمومی سازمان بسیج مهندسین استان اصفهان که پیرامون تبیین بیداری اسلامی و نقش جمهوری اسلامی ایران در آن برگزار شده بود، با بیان اینکه اسرائیل در سال 1980 طرح خاورمیانه‌ بزرگ را طراحی کرد، اظهار کرد: با وجود تمامی سازماندهی‌ها و ادواتی که اسرائیل برای خود آماده کرده بود، اما در جنگ 22 روزه‌ حتی در داخل سرزمین‌های اشغالی خود هم نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی با بیان اینکه تمامی کشورهای غربی و برخی از کشورهای خائن عرب، یقین داشتند که نتیجه‌ حمایت از اسرائیل نابودی حزب‌الله است، افزود: اما پس از پایان جنگ 33 ماجرا به گونه‌ای دیگر رقم خورد و سرانجام این کشورها مجبور شدند که با ذلت تمام شکست را بپذیرند.

مشاور وزیر دفاع با اشاره به اینکه روزی "بوش" اعلام کرد که "اگر کسی با ما نیست، بر ضد ماست"، گفت: اما زمانی که اوباما جای او نشست، مشاورانش عنوان کردند که این کار بوش، بسیار احمقانه بود و سبب شد که تمامی کشورها به سمت جمهوری اسلامی گرایش یابند.

وی با تاکید بر اینکه مشاوران اوباما به وی تاکید کردند که باید جایگزین دیگری را که ویژگی‌هایی شبیه ایران دارد، را در منطقه پیدا کنند، اضافه کرد: آنها معتقد بودند که اگر کشور جایگزین از استعداد لازم برخوردار باشد در مدت پنج سال می‌تواند خود را جایگزین ایران کند.

شمشیری یادآور شد: پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که ترکیه مورد مناسبی برای این کار است، بنابراین ترکیه نقطه آمال و رسیدن به اهداف غربی‌ها در منطقه شد.

وی ادامه داد: پس از این انتخاب، وزیر خارجه‌ قطر و ترکیه به سراغ بشار اسد رفتند و اعلام کردند که فتیله‌ مقاومت و حزب‌الله باید پایین کشیده شود، چرا که آنها برای منطقه خطرساز می‌شوند.

مشاور وزیر دفاع با اشاره به اینکه به جز جمهوری اسلامی ایران، عراق و بخشی از لبنان و مقاومت، سایر کشورها بر ضد بشار اسد اجماع کردند، اظهار کرد: اما با وجود فشار ناشی از اجماع جهانی علیه سوریه و توطئه‌های موجود، نیروهای سوری موفق به پاک‌سازی دمشق شده و حلب را نیز به زودی پاک‌سازی می‌کنند.

شمشیری با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) در صحیفه‌ نور، بیش از 10 بار به واژه‌ بیداری اسلامی اشاره کرده‌اند، گفت: وقایعی که امروز در کشورهایی چون عراق، لبنان، سوریه، لیبی، مصر، تونس و بخش‌هایی از عربستان سعودی رخ داده است، از آثار انقلاب اسلامی و فکر و اندیشه‌ بنیان‌گذار کبیر انقلاب و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در منطقه است.

وی یادآور شد: نگاه بیداری اسلامی بیشتر به صورت بیداری مردمی مطرح است و این جنگ حق و باطل پایانی ندارد تا زمانی که وعده الهی برای پیروزی مسلمانان بر مستکبران محقق شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول