اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

پشت پرده تمام حوادث سوریه اسرائیل است / خادم الحرمین از آمریکا‌ پیروی می‌کنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به اینکه دنیای اسلام امروز شرایط خاصی دارد گفت: کسانی که خادم الحرمین شریفین هستند در عمل خادم اسرائیل و آمریکا به شمار رفته و دست در دست آنها گذاشته‌اند.

پشت پرده تمام حوادث سوریه اسرائیل است / خادم الحرمین از آمریکا‌ پیروی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، در تفسیر آیات هفت و هشت سوره احزاب گفت: در میان علمای کلام قاعده‌ای به نام «لطف» معروف است که پایه اصلی ارسال رسل و انزال کتب به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه هر کسی که بخواهد کاری انجام دهد مقدمات انجام آن کار را مهیا می‌کند یادآور شد: خداوند می‌خواهد بندگانش در مسیر عبودیت و تکامل حرکت کنند بنابراین باید اسباب آن را فراهم کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه خداوند مقدمات هدایت انسان‌ها را فراهم کرده است افزود: خداوند برای این کار 124 هزار پیامبر فرستاده که پنج پیامبر از ایشان اولوالعزم هستند، از سوی دیگر عقل، فطرت الهی و توحیدی قرار داده و کتاب‌های آسمانی نازل کرده تا بشر هدایت شود.

وی با اشاره به مسئولیت پیامبران نسبت به امت‌ها و مسئولیت امت‌ها نسبت به پیامبران گفت: کسانی که ایمان آورده‌اند باید با عمل خود نشان دهند که ایمان آنها واقعی است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند از پیامبران برای هدایت مردم میثاق گرفته است گفت: همه پیامبران مردم را به سوی خداوند دعوت کرده و سخن همه آنها یکسان بوده است.

وی با اشاره به اینکه دین پیامبر گرامی اسلام دین خاتم است و بعد از اسلام آیین دیگری نمی‌آید اظهار کرد: همه ادیان حق هستند ولی هر کدام عهده‌دار یک مرحله بوده‌اند و مرحله به مرحله بالاتر آمده‌اند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه دنیای اسلام امروز شرایط خاصی دارد خاطر نشان کرد: کسانی که خادم الحرمین شریفین هستند در عمل خادم اسرائیل و آمریکا به شمار رفته و دست در دست آنها گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که عنوان خادم الحرمین شریفین را دارند خادم اسرائیل و آمریکای جهانخوار هستند افزود: همه می‌دانند دعوای سوریه به خاطر خواست اسرائیل است و آنها می‌خواهند سوریه را متلاشی کنند تا اسرائیل بر منطقه حاکم شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به کشتار مردم مظلوم در کشور سوریه یادآور شد: این خادمان حرمین شریفین برای متلاشی کردن یک کشور اسلامی استکبار را یاری کرده و در ماه رمضان دست به کشت و کشتار می‌زنند، آیا معنی خادم الحرمین بودن این است؟

وی در ادامه با اشاره به مواضع کشور ترکیه گفت: مردم ترکیه با ایمان و مسلمان هستند و نماز جمعه‌های باشکوهی برگزار می‌کنند و دولتمردان این کشور هم ابتدا در مقابل اسرائیل ژستی گرفتند که خیال کردیم پناهگاهی برای مردم مظلوم فلسطین ایجاد شد و مردم خوشحال شدند که منطقه ترکیه نیز علاوه بر ایران در مقابل اسرائیل قد علم کرده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: چیزی نگذشت و مشاهده کردیم که دولتمردان ترکیه دست در دست اسرائیل گذاشتند و در شرایط کنونی به سوریه اسلحه می‌فرستند تا سوریه را متلاشی کنند.

وی با اشاره به اینکه کسی که به مقام ایمان کامل می‌رسد که هر چه برای خود می‌خواهد برای دیگران هم بخواهد گفت: اگر آمریکایی‌ها و اروپا هر چه برای خود می‌خواهند برای مردم دنیا هم بخواهند، دنیا امن و امان می‌شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول