اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پتروشیمی دماوند:

فاز یک پتروشیمی دماوند سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پتروشیمی دماوند گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، فاز یک پتروشیمی دماوند سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

فاز یک پتروشیمی دماوند سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، محمدرضا رضایی اظهار داشت: توسعه صنعتی کشور یکی از اهداف دولت خدمتگزار است و در سال‌های اخیر همواره تلاش‌های گسترده‌ای برای تحقق این هدف اساسی صورت پذیرفته است.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند خاطر نشان کرد: در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مزین کرده‌اند باید تمام توان خود را در راستای توسعه صنعتی کشور که به ایجاد فرصت‌های شغلی برای نیروهای متخصص و متعهد علمی می‌انجامد به‌کار گیریم.

وی با اشاره به پیشرفت 29 درصدی فاز یک پتروشیمی دماوند افزود: عملیات ساخت پتروشیمی دماوند طبق برنامه‌ریزی با شتابی مناسب در دست اجراست و هم‌اکنون کار ساخت فاز یک این مجتمع به 29 درصد رسیده است.

رضایی یادآور شد: با توجه به اقدام‌های انجام شده، طراحی و مهندسی، تامین کالا و اجرای پتروشیمی دماوند در واحدهای تولید برق و بخار و آفسایت از آغاز سال گذشته شروع شد و اکنون پیشرفت مطلوبی داشته است.

این مسئول در همین راستا ادامه داد: شرکت پتروشیمی دماوند به‌عنوان تامین کننده سرویس‌های جانبی مورد نیاز 24 طرح پتروشیمی مستقر در فاز 2 توسعه صنایع پتروشیمی عسلویه در زمینی به مساحت 90 هکتار در دست ساخت است.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند اظهار داشت: واحدهای چهارگانه این پتروشیمی شامل واحد برق و بخار، واحد آبگیر و آب شیرین‌کن، واحد جداسازی هوا و بخش آفسایت با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری در دست احداث است.

رضایی با بیان اینکه زمان اجرای این طرح هفت سال پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: مدت زمان اجرای کل طرح حدود هفت سال خواهد بود که در 3 فاز ساخته خواهد شد و هم‌اکنون عملیات ساخت واحدهای یوتیلیتی فاز یک از خرداد سال گذشته آغاز شده است.

وی در ارتباط با برنامه‌ زمانی اجرای این طرح بیان داشت: ساخت فاز یک پتروشیمی دماوند طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال 1394 پایان یافته و این طرح به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند متذکر شد: عملیات ساخت فاز دوم این مجتمع پتروشیمی از سال 92 و فاز سوم نیز در سال 93 آغاز خواهد شد و کل سه فاز این طرح تا پایان سال 1397 وارد مسیر تولید می‌شود.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول