اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

پالایشگاه و پتروشیمی در دارخوین شادگان ایجاد شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تولید روزانه 300 هزار بشکه نفت در منطقه دارخوین شادگان خواستار ایجاد پالایشگاه و پتروشیمی در این منطقه شد.

پالایشگاه و پتروشیمی در دارخوین شادگان ایجاد شود

عبدالله تمیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: روز گذشته با معاون وزیر نفت دیداری صورت گرفت که در آن به بررسی و پیگیری موارد بسیاری مهمی چون ایجاد و راه‌اندازی شرکت پتروشیمی و پالایشگاه نفت در منطقه دارخوین پرداخته شد.

* تولید روزانه 250 تا 300 هزار بشکه نفت در دارخوین

وی افزود: منطقه داخوین دارای دو شرکت "اروندان" و "مطن"، شرکت‌های تولیدی نفت هستند که روزانه به تولید بیش از 250 تا 300 هزار بشکه نفت در منطقه می‌پردازد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این منطقه نفت استخراج، پمپاژ و به کشورهای عراق و خلیج صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه این منطقه همه شرایط و ظرفیت بهینه برای ایجاد پالایشگاه و پتروشیمی را دارد، گفت: نفت، آب، برق، جاده و دیگر شرایط مورد نیاز برای راه‌اندازی پالایشگاه و پتروشیمی در دارخوین وجود دارد که امیدواریم با حمایت مسئولان ملی هر چه سریع‌تر نسبت به ایجاد مهم در منطقه اقدام شود.

* 90 درصد نیروهای بومی وارد بازار کار می‌شوند

تمیمی همچنین عنوان کرد: برای این منظور با سه بخش خصوصی نیز وارد مذاکره شده زیرا دولت طبق اصل 44 قانون اساسی برای راه‌اندازی پالایشگاه سرمایه‌گذاری نمی‌کند و تنها برای ایجاد پتروشیمی مناطق را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد پالایشگاه و پتروشیمی در این منطقه رونق فراوانی حاصل می‌شود، ادامه داد: با راه‌اندازی پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه دارخوین مطمئناً 90 درصد نیروهای بومی وارد بازار کار شده و از بیکاری رهایی می‌یابند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش ما در راستای رفع مشکلات پیش‌روی شهروندان، رفاه حال مضاعف آنها، رفع بیکاری و ایجاد اشتغالزایی مؤثر و عمران و آبادی شهری است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول