اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بین‌الملل گمرک:

30 درصد گمرکات غیرفعال از چرخه خارج می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل گمرک گفت: براساس مصوبه هیئت دولت 30 درصد گمرکات غیرفعال کشور جمع‌آوری شده و از فعالیت نامناسب آنها ممانعت می‌شود.

30 درصد گمرکات غیرفعال از چرخه خارج می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کرمی عصر امروز در جریان بازدید از گمرک بیله‌سوار اظهار داشت: به جای مستقر بودن این تعداد گمرک غیرفعال تلاش می‌کنیم تا گمرکات مرزی را تجهیز و راه‌اندازی کنیم تا از این طریق زمینه و بستر برای ارتقای شاخص‌ها و برنامه‌های توسعه گمرکات مرزی به وجود آید.

وی در ادامه گمرک بیله‌سوار را از گمرکات فعال کشور برشمرد و تصریح کرد: گمرک بیله‌سوار در چند سال گذشته پیشرفت قابل قبولی داشته است به طوری که به تجهیزات و امکانات مدرن نیز مجهز شده است.

کرمی با اعلام این‌که گمرک ایران رتبه سوم را در بین دستگاه‌های اجرایی کشور به دست آورده است، خاطر نشان کرد: این موفقیت در سایه تلاش و مجاهدت شاغلان این حوزه و متولیان بخش گمرکی به دست آمده است که امیدواریم در سال‌های آینده این جایگاه باز هم ارتقا پیدا کند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: ما زمانی می‌توانیم گمرک فعال و پویا داشته باشیم که تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی بتوانند با تأمین کالاهای با کیفیت زمینه خوب صادراتی فراهم کرده و با شناسایی بازارهای هدف آثار تحریم را به شکل همه‌جانبه از بین ببرند.

وی با اعلام این‌که گمرکات کشورمان به ویژه گمرکات مرزی از پویایی و تحرک خاصی برخوردار است، بیان کرد: گمرکات استان اردبیل به ویژه گمرک بیله‌سوار هم از ظرفیت و توان ترانزیت کالا و هم تردد مسافر و گردشگر خارجی برخوردار است که ما نیز در حد توان خود نسبت به توسعه و تجهیز این گمرک تلاش و مساعدت لازم را خواهیم داشت.

معاون امور بین‌الملل گمرک از صدور گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 برای گمرک بیله‌سوار خبر داد و گفت: این یک توفیق ارزشمندی است که نصیب استان و منطقه بیله‌سوار شده تا از این ظرفیت برای تعالی شاخص‌های متعدد استفاده کنند.

به گزارش فارس، مدیر گمرک مرزی بیله‌سوار نیز در سخنانی افزود: سالانه بیش از هزار تن کالا از طریق گمرک بیله‌سوار صادر شده و یا واردات داریم که کالاهای صادراتی اغلب متنوع بوده و از یک توان و ظرفیت خوبی نیز برخوردار است.

احد محمدی تصریح کرد: گمرک بیله‌سوار از لحاظ ورود و خروج مسافر و ترانزیت کالاهای چمدانی جز استان‌های شاخص و گمرکات فعال است که به نظر می‌رسد همین روند توسعه زمینه‌ساز یک جهش واقعی در این بخش باشد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول