اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل خبر داد

افزایش 22 درصدی خودروهای خروج موقت از گمرکات استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل از افزایش 22 درصدی تعداد خروج موقت خودروها از گمرکات استان در سال جاری خبر داد.

افزایش 22 درصدی خودروهای خروج موقت از گمرکات استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده ظهر امروز در بازدید از سالن‌های در دست احداث گمرک بیله‌سوار اظهار داشت: ما تمام تاکیدات و توجه خود را بر ساماندهی گمرکات گذاشتیم و از همین لحاظ تکمیل گمرک بیله‌سوار مهمترین اولویت ماست.

وی با بیان اینکه گمرک بیله‌سوار ظرفیت ممتاز صادرات و واردات کالاست، افزود: علاوه بر آن در دو ماه اول امسال برای  680 دستگاه خودرو مجوز خروج موقت صادر کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل خاطرنشان کرد: در دو ماه اول امسال 4 هزار و 643 تن کالا به ارزش 3 میلیون و 758 دلار از گمرکات این استان صادر شد.

عباس‌زاده بیان داشت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی سه درصد کاهش و از نظر ارزشی 9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مدت آمار واردات قطعی گمرک اردبیل 2 هزار و 147 تن کالا به ارزش 9 میلیون و 644 هزار دلار است که این میزان هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 27 درصد و از لحاظ ارزش 41 درصد کاهش نشان می‌دهد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات دولت درباره گمرکات ابراز داشت: احداث گمرک در شهرستان نمین جزو این مصوبات بود که مهمترین خواسته اهالی در طی 20 سال گذشته می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس‌زاده در پایان سخنان خود قرار گرفتن جاده ترانزیتی استان و منطقه اقتصادی در شهرستان نمین را از ظرفیت‌ها و زمینه‌های مثبتی دانست که کمک به ایجاد این گمرک می‌تواند ظرفیت مناسبی برای ورود و خروج کالا و خدمات ایجاد کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول