اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان قم خبر داد

رشد 53 درصدی گمرکات استان قم

خبرگزاری فارس: مدیر کل گمرک استان قم گفت: کل درآمد گمرکی استان قم در دو ماهه نخست سال جاری 5 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد رشد داشته است.

رشد 53 درصدی گمرکات استان قم

احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به درآمد کل گمرک استان قم در دو ماه نخست سال اظهار داشت: کل درآمد گمرکی استان قم طی دو ماهه نخست سال جاری به 93 میلیارد و 950 میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: در دو ماهه نخست سال جاری 9 هزار و 773 تن انواع کالا از قبیل کتاب، فرش دستباف، مصنوعات فلزی، کفش و دمپایی، نوشابه، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول PVC، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراکی به دیگر کشورها صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان قم تصریح کرد: ارزش صادرات فرآورده‌های خوراکی که به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان انجام شده است، بالغ بر 22 میلیون و 847 هزار دلار بوده است که از لحاظ ارزش147 و از لحاظ وزن 194 درصد رشد داشته است.

ترخیص 585 هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان قم

مدیرکل گمرک استان قم در ادامه به واردات انجام شده در گمرک استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت ذکر شده، 9 هزار و 962 تن کالا به ارزش 52 میلیون و 14 هزار دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 70 درصد و از نظر ارزش 96 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت زمان، هزار و 968 دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.

ذاکری خاطر نشان کرد: در دو ماهه نخست سال جاری 11 هزار و 212 تن کالا به ارزش 118 میلیون و 85 هزار دلار از سایر گمرکات به گمرک سلفچگان ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 9 درصد و از نظر ارزش 72 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: در دو ماه نخست سال جاری 246 بسته به وزن 717 کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق و ... به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و ترخیص شده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 69 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان قم افزود: در مدت یاد شده 17 فقره پرونده قاچاق به ارزش 3 هزار و  629 میلیون ریال در گمرک استان قم تشکیل شده است که تعداد 14 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال و سه فقره پرونده مربوط به پرونده‌های کمتر از 10 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول