اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات گیلان خبر داد

کسب درآمد 194 میلیارد ریالی گمرکات گیلان

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات گیلان گفت: در چهار ماهه نخست امسال گمرکات گیلان بیش از یک‌هزار و 194 میلیارد و 913 میلیون ریال درآمد کسب کرده است.

کسب درآمد 194 میلیارد ریالی گمرکات گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، پرویز تقوی پیش از ظهر امروز در جلسه گمرکات استان گزارشی از وضعیت حجم مبادلات کالا در گمرکات گیلان را ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست امسال 281 هزار تن کالا از گمرکات انزلی، آستارا و حسن‌رود به کشورهای روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان، عراق و ... صادر شده است، اظهار کرد: این مقدار کالا از نظر وزنی 11 درصد و به لحاظ ارزش 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

این مسئول، محصولات معدنی و مصنوعات آن شامل کیلینگر، سیمان، گچ، ظرف چینی و شیشه‌ای و خاک نسوز، محصولات صنایع شیمیایی یا صنایع وابسته آن کربنات کلسیم، پودر هماتیت، پودر سولفار، اسپری و حشره‌کش و محصولات بهداشتی و آرایشی، محصولات پلاستیکی، محصولات صنایع غذایی و محصولات نساجی را از عمده کالای صادراتی از گمرکات گیلان برشمرد.

وی ادامه داد: علاوه بر صادرات مذکور، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 16میلیارد و ١67 میلیون دلار کالا با وزن 6 هزار و 546 تن به صورت صادرات چمدانی از گمرکات این استان به خارج از کشور ارسال شده است.

سرپرست گمرک آستارا با اشاره به اینکه این مقدار صادرات چمدانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 62 درصد و به لحاظ وزن 52 درصد افزایش داشته است، ابراز کرد: برای چندمین سال متوالی مقام نخست صادرات چمدانی کشور به گمرکات استان و و گمرک آستارا تعلق گرفته است.

وی، مواد غذایی، شوینده‌ها، لباس، کنسرو، محصولات پلاستیکی، میوه و تره‌بار، انواع نوشابه و گل و گیاه را از اقلام عمده صادرات چمدانی عنوان کرد.

به گفته تقوی، گمرکات گیلان در مدت مذکور موفق به کسب بیش از یک‌هزار و 194 میلیارد و 913 میلیون ریال درآمد شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش یافته است.

وی از افزایش 52 درصدی ارزش دلاری ترانزیت خبر داد و افزود: در مدت مذکور 227 هزار و 220 تن کالا به ارزش بالغ بر 254 میلیون و 623 هزار دلار کالا از روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان به گمرک انزلی، آستارا و حسن‌رود وارد و از گمرکات مرزی باشماق و دوغارون به عراق و افغانستان ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرک بندرانزلی تصریح کرد: بنزین و گازوئیل 55 درصد، شمش آهن و مفتول کلاف 31 درصد، تجهیزات نیروگاه، چوب و تخته و ماشین‌آلات 14 درصد از ترانزیت خارجی بندرانزلی و آستارا را به خود اختصاص داده است.

وی، دلیل افزایش ترانزیت خارجی را استفاده از سیستم‌های مکانیزه به ویژه سیستم آسیکودای جهانی عنوان کرد و افزود: با استفاده از سیستم آسیکودای جهانی در رویه ترانزیت این امکان فراهم شده که خدمات الکترونیکی از طرف گمرک ارائه شود.

تقوی، مبادله الکترونیک اسناد بین گمرکات مبدٱ و مقصد را از دیگر مزایای سیستم آسیکودای جهانی در گمرک ذکر کرد و یادآور شد: این امر افزایش سرعت و دقت را به همراه دارد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول