اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل گمرکات کرمان خبر داد

آمادگی گمرکات کرمان برای انجام تشریفات در شهرستان‌ها

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل گمرکات استان کرمان گفت: آمادگی گمرکات استان کرمان به منظور انجام تشریفات گمرکی در شهرستان‌های استان و به ویژه جیرفت و کهنوج را اعلام می‌کنیم.

آمادگی گمرکات کرمان برای انجام تشریفات در شهرستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان کرمان‌، حسین سالاری در نشست اتاق بازرگانی کرمان در زمینه تسهیل صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: تعدادی از شرکت‌های خوشنام که روند واردات کالای ثابتی دارند از شمول این قانون مستثنا هستند.

وی همچنین در مورد انجام تشریفات گمرکی در شهرستان‌های استان و به ویژه جیرفت و کهنوج عنوان کرد: ‌قبل از این نیز برای انجام تشریفات گمرکی در شهرستان‌هایی که گمرک حضور ندارد، اعلام آمادگی کرده بودیم و هم اکنون نیز این آمادگی را مجدداً اعلام می‌کنیم.

سالاری همچنین از دریافت مجوز حمل بار صادراتی سنگ‌های تزئینی از استان کرمان خبر داد و افزود: پس از اعلام نیاز انجمن توسعه صادرات سنگ‌های تزئینی استان کرمان و پیگیری‌های مجدانه اداره کل گمرکات استان هم اکنون این مجوز صادر شده است.

جلال‌الدین سام معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمان نیز در مورد جوایز صادراتی گفت‌: کاهش 50 درصدی میزان جوایز صادراتی پسته فله‌ براساس نظرات کارشناسی و اتخاذ تصمیم در وزارت صنعت‌، معدن و تجارت بوده است، اما با این وجود ما آمادگی داریم نقطه نظرات صادرکنندگان استان را به تهران منعکس کنیم.

مشایخی عضو انجمن سیب‌زمینی نیز از بروز مشکلات حمل و نقل این محصول از جنوب شرق استان سخن گفت و اظهار داشت: به دلیل عدم وجود تشریفات گمرکی در منطقه جنوب چندی پیش محموله سیب‌زمینی در یکی از پاسگاه‌های انتظامی متوقف شد و تا زمان ترخیص‌، پوسید.

جلیل کاربخش‌راوری نیز از وضعیت تولیت دولت در تنظیم بازار ارز گلایه کرد و گفت‌: همچنان این مسئله صادرکنندگان را آزار می‌دهد و این در شرایطی است که حذف مشوق‌های صادراتی و مسائل بانکی موجود نیز صادرات را به طور کلی توجیه‌ناپذیر کرده است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول