اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان قم خبر داد

صادرات بیش از 22 هزار تن کالا از گمرک قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قم گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری، بیش از 22 هزار تن انواع کالا از طریق گمرک قم به دیگر کشورها صادر شده است.

صادرات بیش از 22 هزار تن کالا از گمرک قم

احمد ذاکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به درآمد کل گمرک استان طی چهار ماه نخست سال جاری اظهار کرد: درآمد گمرکی استان قم در این مدت به 108 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: از مجموع کل درآمد در این مدت، 495 میلیون تومان مربوط به درآمد استانی بوده که پنج درصد آن مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض به مبلغ 10 میلیارد تومان وصول شده است.

مدیرکل گمرک استان قم ادامه داد: طی چهار ماه نخست سال جاری 22 هزار تن انواع کالا از قبیل کتاب، فرش دستباف، مصنوعات فلزی، کفش و دمپایی، نوشابه، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول PVC، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراکی به دیگر کشورها صادر شده است.

وی تصریح کرد: صادرات فرآورده‌های خوراکی که به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان انجام شده است، بالغ بر 51 میلیون و 489 هزار دلار بوده که از لحاظ ارزش 61 درصد و از لحاظ وزن 86 درصد رشد داشته است.

ذاکری به واردات انجام شده به گمرک استان قم اشاره کرد و افزود: در مدت ذکر شده 26 هزار و 489 تن کالا به ارزش 141 میلیون و 982 هزار دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده که از لحاظ وزن 9 درصد و از لحاظ ارزش هفت درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین در مدت یاد شده 4 هزار و 974 دستگاه خودرو از گمرک قم ترخیص شده است.

مدیرکل گمرک استان قم خاطر نشان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری، 24 هزار و 225 تن کالا به ارزش 227 میلیون و 755هزار دلار از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده است.

وی گفت: در مدت یاد شده، 42 فقره پرونده قاچاق به ارزش 8 هزار و 865 میلیون ریال در گمرک استان قم تشکیل شده است که از این تعداد، 31 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال و شش فقره پرونده مربوط به پرونده‌های کمتر از میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول