اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

30 میلیون و 458 هزار دلار کالا از گمرک همدان صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در سال جاری 30 میلیون و 458 هزار دلار کالا از طریق گمرک استان به دیگر کشورها صادر شده است.

30 میلیون و 458 هزار دلار کالا از گمرک همدان صادر شد

محمدمهدی فرشچی‌‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال جاری 30 میلیون و 458 هزار دلار کالا از طریق گمرک استان به دیگر کشورها صادر شده که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این میزان کالای صادره به وزن 43 هزار و 723 تن بوده است، ادامه داد: بخش کشاورزی با 13 میلیون و 507 هزار دلار و سهم 44 درصدی از صادرات استان مهم‌ترین بخش صادراتی همدان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: پس از آن صنایع دستی و فرش با 8 میلیون و 673 هزار دلار، 28 درصد از ارزش صادراتی استان را از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه بخش صنعت با 6 میلیون و 880 هزار دلار 22.5 درصد از صادرات استان را به نام خود کرده است، ادامه داد: مواد شیمیایی با یک میلیون و 376 هزار دلار و چهار درصد از سهم صادرات استان و بخش معدن نیز با 20 هزار دلار دیگر بخش‌های صادراتی استان به شمار می‌روند.

فرشچی‌موحد اظهار داشت: مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان طی این مدت کشمش با 12 میلیون و 892 هزار دلار، سفال با 5 میلیون و 891 هزار دلار و شیشه دست‌ساز با 2 میلیون و 412 هزار دلار بوده است.

وی با بیان اینکه صادرات سیمان 2 میلیون و 114 هزار دلار بوده است، ادامه داد: چینی‌آلات بهداشتی با یک میلیون و 121 هزار دلار از دیگر اقلام صادراتی مهم استان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: بیشترین میزان رشد صادرات در بخش سیب زمینی بوده که با 524 هزار دلار نسبت به صادرات 9 هزار دلاری سال قبل طی این مدت 52 برابر شده است.

وی اظهار داشت: طی این مدت 36 قلم کالا از استان همدان به 17 کشور جهان شامل انگلستان، ایتالیا، هلند، دانمارک، اوکراین، روسیه، ترکمنستان، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، پاکستان، عراق، امارات، کویت، قطر، اتیوپی و ترکیه صادر شده است.

فرشچی‌موحد افزود: لازم به ذکر است طی این مدت 6 میلیون و 761 هزار دلار به وزن یک هزار و 347 تن کالا وارد استان شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول