اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان خبر داد

صادرات 825 میلیون دلاری کالا از گمرکات کرمان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان گفت: 825 میلیون دلار کالا در سال گذشته از گمرکات استان کرمان به خارج کشور صادر شد.

صادرات 825 میلیون دلاری کالا از گمرکات کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد تکلوزاده سه‌شنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار داشت: از مجموع 73 هزار و 960 نفر تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته 68 هزار 838 نفر شغل محقق شد.

وی با اشاره به تحقق 93 درصدی اشتغال در استان کرمان افزود: کرمان در زمینه ایجاد شغل جزو چهار استان برتر کشور است.

تکلوزاده ایجاد مشاغل خانگی را محور جدید اشتغال طی سال گذشته بیان کرد و گفت: 30 هزار نفر در استان کرمان متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی بودند که 25 هزار نفر به بانک معرفی شدند و 5 هزار نفر تسهیلات دریافت کردند.

این مسئول از تصویب سند توسعه اشتغال استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌های ایجاد اشتغال بر اساس این سند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 732 میلیارد تومان طرح در کارگروه اشتغال استان کرمان در سال گذشته مصوب و به بانک معرفی شد، ابراز داشت: تصویب این میزان طرح نسبت به سال قبل آن 177 درصد رشد داشته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان خاطر نشان کرد: 675 فقره جواز تأسیس مراکز صنعتی، 174 پروانه اکتشاف معدن، 280 فقره جواز تاسیس مراکز کشاورزی، دام و طیور و صنایع تبدیلی کشاورزی طی سال گذشته در استان کرمان ارائه شد.

تکلوزاده تصریح کرد: 171 هزار تن انواع تولیدات با رقمی برابر با 825 میلیون دلار در سال گذشته از گمرکات استان کرمان به خارج کشور صادر شد که 17 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی استقلال اقتصادی را برای کسب استقلال سیاسی و عزت و سربلندی ضروری دانست و بیان داشت: استقلال اقتصادی با تولید ملی به دست می‌آید و ما باید به صورت ملی و همگانی به کار و سرمایه ایرانی احترام بگذاریم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان متذکر شد: با افزایش کیفیت تولید داخلی اعتماد مردم نسبت به کالاهای ایرانی افزایش می‌یابد.

تکلوزاده بر تسهیل امور مربوط به سرمایه‌گذاری تأکید کرد و اذعان داشت: ورود کالاهای خارجی از مبادی قانونی و غیرقانونی باید کنترل شود.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول