اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون آذربایجان‌غربی:

توانمندی‌های پژوهشی در حوزه خون استفاده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: توانمندی‌های پژوهشی و آموزشی در حوزه سلامت خون بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

توانمندی‌های پژوهشی در حوزه خون استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه امیر اولیایی رضایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش و این سازمان منعقد شده است تا همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در این راستا توسعه پیدا کند.

وی هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم‌نامه را استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در در دو دستگاه عنوان کرد و گفت: برای ایجاد ارتباط موثر و فعال جهت ارتقای اطلاعات عمومی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در زمینه‌های مرتبط با خون، بهداشت خون و بسترسازی فرهنگی این تفاهم‌نامه منعقد شد تا در زمینه اهدای خون سالم و ایجاد زمینه مساعد برای پژوهش‌های اجتماعی در موارد مرتبط اقدام موثری انجام شود.

اولیایی گفت: بهره‌مندی از توانمندی‌های پژوهشی و آموزشی طرفین، حمایت و اجرای طرح‌های آموزشی مشترک ملی و بین‌المللی، ارتقای دانش عمومی خانواده‌ها در ارتباط با مباحث مرتبط با خون و سلامت آن، ارتقای بهداشت عمومی جامعه از طریق آشنایی دانش ‌آموزان با بیماری‌های قابل انتقال خون، اهمیت پیشگیری از انجام رفتارهای پرخطر و نقش آن در سلامت فرد و جامعه، آشنایی با خون سالم و فرآورده‌های خونی، شناخت بیماری‌هایی که به وسیله خون و فرآورده‌های خونی درمان می‌شود از جمله موضوع‌های این تفاهم‌نامه قلمداد می‌شود.

وی بیان داشت: آشنایی دانش‌آموزان با فرآیند انتقال خون و وظایف و عملکرد آن از طریق بازدید‌های دانش‌آموزان از پایگاه‌های انتقال خون، همکاری برای برگزاری مشترک همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی جهت دبیران حرفه ‌و فن زیست‌شناسی و مربیان بهداشت با هدف ارتقای توانمندی آنان جهت پاسخگویی به نیازهای آموزشی دانش‌آموزان در مباحث مربوط به خون و سلامت آن از جمله اهداف دیگر این تفاهم‌نامه قلمداد می‌شود.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون آذربایجان‌غربی اظهار داشت: همکاری در راستای پژوهش‌های اجتماعی و طرح‌های تحقیقاتی مشترک با هدف ارزیابی دانش عمومی خانواده‌ها در مورد مباحث مرتبط با خون، سلامت و برنامه‌ریزی‌های اجتماعی بعدی جهت افزایش آگاهی لازم برای خانواده‌ها از بندهای دیگر این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول