اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رشد دانشگاه قم خبر داد

راه‌‌اندازی مرکز پژوهش‌های کاربردی در مرکز رشد دانشگاه قم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رشد دانشگاه قم از راه‌‌اندازی مرکز پژوهش‌های کاربردی در این مرکز به منظور ارائه مشاوره به صنعتگران در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

راه‌‌اندازی مرکز پژوهش‌های کاربردی در مرکز رشد دانشگاه قم

سیدمحمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های مرکز رشد اظهار کرد: این مرکز از ایده‌هایی که منجر به تولید محصولاتی در حوزه تجاری‌سازی و تولید انبوه می‌شود، حمایت می‌کند.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مرکز رشد زمینه‌سازی لازم برای استفاده از اعتبار مراکز دانشگاهی و استفاده از اساتید دانشگاه قم برای کارشناسی ایده‌ها و بهبود و پیشرفت علمی شرکت‌ها را در دستور کار قرار داده است.

رئیس مرکز رشد دانشگاه قم یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان امکان بهره‌مندی از تفاهم‌نامه‌هایی که بین مرکز رشد با سایر سازمان‌ها منعقد شده را دارا هستند و می‌توانند از امکاناتی مانند اطلاع‌رسانی، شبکه، کتابخانه تخصصی و اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند.

وی به دیگر فعالیت‌های مرکز رشد اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس‌ها، دوره‌های تخصصی و مهارت‌های کسب و کار از جمله خدمات مرکز رشد بوده و علاوه بر برگزاری این دوره‌ها، خدمات مشاوره‌ای مانند مشاوره‌های علمی، تجاری و بازاریابی را به ایده‌پردازان ارائه می‌کند.

طباطبایی عنوان داشت: مرکز رشد واحدهای مختلف را برای دریافت تسهیلات از بنگاه‌های مالی معرفی می‌کند تا بتوانند از تسهیلات مختلف در قالب وام‌های بدون بهره و تجهیزات برای شرکت در نمایشگاه‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز رشد دانشگاه قم مساعدت در تهیه برنامه کاری و طرح کسب و کار، کارشناسی ایده‌های نوآورانه و در اختیار قرار دادن مکان مناسب برای شرکت‌ها را از دیگر خدمات مرکز رشد ذکر کرد.

وی با اشاره به شرایط پذیرش ایده‌ها در مرکز رشد گفت: ایده‌هایی در این مرکز پذیرش می‌شود که دارای ویژگی‌ دانش‌بنیان علمی بوده و از تحقیقات علمی دانشگاهی در آنها استفاده شده باشد.

طباطبایی تاکید کرد: ایده‌ها باید ظرفیت و قابلیت تجاری‌سازی داشته و تا اندازه‌ای نوآوری در آن باشد تا بتواند با محصولات دیگر در بازار رقابت کند.

وی از راه‌‌اندازی مرکز پژوهش‌های کاربردی در مرکز رشد دانشگاه قم خبر داد و افزود: این مرکز به نوعی کلینیک صنعتی بوده و استادان مدیریت و اقتصاد دانشگاه قم و دانشجویان و اساتید سایر دانشگاه‌ها در قالب این مرکز به آسیب‌شناسی صنعت و ارائه مشاوره‌های لازم به صنعتگران در زمینه مسائل مدیریتی می‌پردازند.

رئیس مرکز رشد دانشگاه قم خاطر نشان کرد: اکنون مکان لازم برای مرکز پژوهش‌های کاربردی اختصاص پیدا کرده و طرح کامل آن از سوی استادان دانشکده مدیریت دانشگاه قم تدوین شده است.

وی یادآور شد: این مرکز به صورت رسمی و جدی شهریور ماه در مکان خود مستقر می‌شود و فعالیت خود را در زمینه ارائه مشاوره به صنعتگران آغاز می‌کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول