اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش‌سرای علامه دوانی کازرون خبر داد

راهیابی 8 طرح پژوهشی دانش‌آموزان کازرون به مرحله کشوری

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش‌سرای علامه دوانی کازرون گفت: 64 طرح از 59 اداره آموزش و پرورش فارس به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی راه یافتند که هشت طرح آن از اداره آموزش و پرورش کازرون است.

راهیابی 8 طرح پژوهشی دانش‌آموزان کازرون به مرحله کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، امان‌الله فیروزی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در جشنواره چهاردهمین دوره خوارزمی که بزرگ‌ترین رقابت پژوهشی دانش‌آموزان در سطح کشور بود 132 طرح پژوهشی در مقطع متوسطه از شهرستان کازرون به استان ارائه شد که از این تعداد 21 طرح حائز مقام اول تا سوم استانی شد و نیز هشت طرح به مرحله کشوری راه یافت.

وی به برگزاری دومین جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه مقطع راهنمایی اشاره کرد و گفت: در این راستا 52 طرح پژوهشی از شهرستان کازرون به استان ارائه شده که در حال داوری است.

دبیر جشنواره خوارزمی آموزش و پرورش کازرون در ادامه تصریح کرد: در نخستین جشنواره ملاصدرا که در سال جاری در سطح کشور برگزار شد سه نفر از استان فارس حائز مقام برتر شدند که هر سه از شهرستان کازرون بوده‌اند.

فیروزی در بخش دیگر سخنانش از برگزاری کلاس اوریگامی برای نخستین بار در سطح استان فارس در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی علامه دوانی کازرون خبر داد و گفت: این کلاس با استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان این شهرستان رو به رو شده است.

وی از نبود یک رصدخانه برای پژوهش و تحقیق دانش‌آموزان در بخش نجوم و نیز نداشتن فضای مناسب و درخور در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی علامه دوانی کازرون گلایه کرد و افزود: با توجه به وجود استعدادهای درخشان و علاقمند به امر پژوهش و تحقیق بین دانش‌آموزان شهرستان کازرون و پیشرفت‌هایی که در این زمینه کسب شده است، جا دارد مسئولان امر عنایتی ویژه به امر پژوهش دانش‌آموزی در این شهرستان داشته باشند.

این مسئول به برگزاری کلاس‌های متنوع در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی علامه دوانی کازرون اشاره کرد و از اولیای دانش‌آموزان خواست فرزندان مستعد و علاقمند به پژوهش و تحقیق خود را به این پژوهش‌سرا هدایت کنند. ‌

فیروزی در پایان گفت: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی علامه دوانی کازرون در سال 85 به منظور توسعه و گسترش پژوهش بین دانش‌آموزان این شهرستان تأسیس و راه‌اندازی شد که تاکنون موفقیت‌های چشم‌گیری را در سطح استان فارس و کشور کسب کرده است.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول