اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

خدمات جهادگران بسیجی در مناطق محروم تداوم یابد

خبرگزاری فارس: مسئولان و اعضای کاروان اردوی جهادی خبرنگاران زن بر حل مشکلات روستاهای محروم مازندران از طریق راه‌اندازی و تداوم اردوهای جهادی تاکید کردند.

خدمات جهادگران بسیجی در مناطق محروم تداوم یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، نخستین اعزام کاروان اردوی جهادی خبرنگاران زن کشور در مازندران رقم خورد. 

* اردوهای جهادی با هدف آسیب‌شناسی اجتماعی

سرپرست گروه جهادی منتظران خورشید روستای شیت هزار جریب نکا نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا اظهار داشت: اردوهای جهادی از روستای شیت از 20 تیر ماه امسال به مدت 24 روز با حضور 14 نفر و با حضور یک طلبه خانم در حال انجام فعالیت هستند که فعالیت‌های ارزشمندی در این رابطه انجام شده است.

فاطمه سلطان‌زاده با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش و هنری در اردوی جهادی ادامه داد: در اردوهای جهادی کلاس‌های آموزشی از جمله ریاضی، زبان، حفظ قرآن، کامپیوتر، کلاس‌های احکام ویژه نوجوانان برگزار شده و در حال برگزاری است.

وی یادآور شد: برگزاری کلاس‌های هنری از جمله عروسک‌سازی، قالی‌بافی، مرواریددوزی و هویه‌کاری، برگزاری یادواره‌های شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های اردوهای جهادی این گروه اعزامی است.

سلطان‌زاده تصریح کرد: اردوهای جهادی با هدف آسیب‌شناسی اجتماعی، نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب، آسیب‌شناسی اعتیاد، رعایت عادات و رفتار دانش‌آموزان، شناسایی مرجع تقلید به اهالی روستا و فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون توانستیم در زمینه اعتقادی در این روستاها کارهای ارزنده‌ای را به اقرار و بیان روستاییان برای آنان انجام دهیم.

* شناسایی مناطق محروم 

هادی الندایی مسئول روابط عمومی اردوی جهادی شیت نیز در این باره به فارس گفت: روستای شیت هزار جریب نکا دارای یک هزار و 600 نفر جمعیت است.

وی گفت: مشکل اهالی روستای شیت هزار جریب نکا نداشتن آب آشامیدنی، جاده مناسب و امکانات گاز به شمار می‌رود.

این بسیجی مازندرانی بیان داشت: دانشگاه پیام نور از ابتدای آغاز اردوی جهادی پای کار بوده و با شناسایی مناطق محروم به فکر محرومیت‌زدایی از این مناطق بوده است.

به گزارش فارس، روستای شیت نکا سه شهید ارزنده و والا مقام تقدیم انقلاب کرده که درویشعلی فغانی، محمدعلی اسدی و غلامرضا کاظمی شهیدان این روستا هستند که خبرنگاران در این اعزام با این خانواده‌های شهدا نیز دیدار کردند.

* در حرکت‌های جهادی باید توجه به معنویت مدنظر باشد

یکی از مربیان طرح گروه جهادی منتظران خورشید روستای لایی رودبار نکا نیز در این رابطه به فارس گفت: اعزام گروه جهادی بسیجی به روستاها نقش بسزایی در محرومیت‌زدایی و افزایش حرکت‌های فرهنگی در روستاها دارد که در این روستا نیز با حضور 14 نفر از جهادگران دانشگاه پیام نور ساری، خدمات‌رسانی در راستای رفع محرومیت‌زدایی در حال انجام است.

سیده راحله نصیری افزود: در حرکت‌های جهادی باید توجه به معنویت کار مد نظر باشد که دانشجویان ما در این رابطه با تمام توان پای کار بوده‌اند و کلاس‌های مختلف فرهنگی و آموزشی مانند خیاطی، نقاشی، کامپیوتر، احکام، نماز، قرآن و ورزش آموزش داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این روستا دارای سه شهید شعبانعلی لایینی، قدیر دارابی و محمد گل سورتیچی است.

* روستای بدون خانه بهداشت

مسئول گروه یاوران ولایت گروه جهادی منتظران خورشید در روستای للرد هزار جریب نکا نیز در گفت‌وگو با فارس ابراز داشت: گروه جهادی از 20 تیر ماه امسال با حضور 14 دانشجو و یک طلبه برای ترویج احکام قرآن در روستاها اعزام شدند.

سکینه رضاپور ادامه داد: نمایشگاه عفاف و حجاب در روستای للرد هزار جریب نکا برگزار شده که با استقبال بسیار خوبی همراه بوده است.

وی یادآور شد: این روستا حتی دارای خانه بهداشت هم نیست که در این رابطه در این اردوی جهادی، کلاس‌های تزریقات نیز برای آموزش به افراد برگزار شده است.

مسئول گروه یاوران ولایت گروه جهادی منتظران خورشید متذکر شد: روستای للرد دارای 100 خانوار با حدود 700 نفر جمعیت است که مهم‌ترین مشکل اهالی عدم دسترسی به جاده مناسب و راه آسفالته و خانه بهداشت است.

به گزارش فارس، روستای للرد نکا یک شهید به‌نام محمدقلی اسلامی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای‌پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول