اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اعلام کرد

مهرماه آخرین مهلت ارائه آثار به جشنواره تجسمی بسیج

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل آخرین مهلت ارائه آثار به دبیرخانه جشنواره تجسمی بسیج را سی‌ام مهرماه اعلام کرد.

مهرماه آخرین مهلت ارائه آثار به جشنواره تجسمی بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل صبح امروز در نشست اعضای انجمن هنرهای تجسمی اردبیل اظهار داشت: فرهنگ و هنر ایرانی با قدمت چندین هزار ساله مؤلفه‌های متعددی را جذب و دفع کرده اما با همه این احوال پیوستگی خود را از دست نداده و خودآگاهی و هوشیاری، فرهنگی و هنری همواره در ذهن مردم وجود داشته است.

عظیم دشتی بیان داشت: انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با هدف نیل به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی، پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و تلاش برای بازنگری روحیه و جذب هنرمندان بسیجی به منظور رشد و شکوفایی استعداد هنری آنها و شناسایی نخبگان هنری با فراهم نمودن زمینه رقابت سالم و سازنده و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص در رشته‌های تجسمی در اقصی‌ نقاط استان اردبیل ششمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی را برگزار می‌‌کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل ادامه داد: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و به برگزیدگان اول تا سوم هر رشته لوح سپاس و جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

دشتی موضوعات جشنواره را نیز یادآور شد و افزود: ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، مقاومت و بیداری اسلامی، حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی و ابعاد مختلف زندگانی امام خمینی (ره) موضوعات متعدد این جشنواره هستند.

این مسئول رشته‌های هنری این جشنواره را نیز خاطرنشان کرد و گفت: خوشنویسی در قالب‌های نستعلیق، شکسته نسخ، ثلث و... حداکثر ابعاد 100 در 70، نقاشی با مجاز بودن کلیه تکنیک‌ها حداکثر یک ضلع 150 سانتی‌متر، هنرهای سنتی شامل نگارگری، تذهیب، تشعیر، معرق و منبت حداکثر یک ضلع 130 سانتی‌متر، گرافیک در بخش‌های پوستر، آرم، نشانه و جلد حداکثر یک ضلع 100 سانتی‌متر، کاریکاتور و کمیک استریپ، رنگی و سیاه و سفید و کارهای حجمی از جمله یادمان و تندیس از بخش‌های هنری ششمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی بسیج است.

وی با بیان اینکه تمام آثار باید مربوط به سال 90 و 91 بوده و آثار بدون قاب و پارتو پذیرفته نخواهد شد، مسئولیت حفظ و نگهداری آثار از زمان تحویل به دبیرخانه مرکزی تا برگشت به صاحب اثر را به عهده سازمان بسیج هنرمندان اعلام کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل 30 مهرماه را آخرین مهلت ارائه آثار به دبیرخانه جشنواره اعلام کرد و گفت: علاقمندان به شرکت در جشنواره می‌توانند به انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

وی جوایز این دوره از جشنواره را نیز یادآور شد و ابراز داشت: برای نفرات اول هر رده سنی 6 میلیون ریال، نفرات دوم 4 میلیون ریال و نفرات سوم 2 میلیون و 500 هزار ریال و برای نفرات تقدیری نیز مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دشتی در پایان گفت: به سه نفر از شرکت‌کنندگان در جشنواره چه آنهایی که آثارشان برگزیده شده و یا در ردیف آثار برگزیده نیستند به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اعطا می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول