اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد خبر داد

احداث 10 هکتار از پارک ملی چهل بازه تا بهمن‌ماه

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از احداث بیش از 10 هکتار از پارک ملی چهل بازه تا بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.

احداث 10 هکتار از پارک ملی چهل بازه تا بهمن‌ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی اظهار کرد: یکی از مشکلات حاشیه کال‌ها بروز تخلفاتی مانند زمین‌خواری و دپوی غیر مجاز خاک و نخاله است.

وی تصریح کرد: کال چهل بازه در گذشته به محلی برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی شده بود و خود زمینه را برای ایجاد بیماری‌های پوستی ایجاد کرده بود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به ساخت پارک خطی حاشیه کال چهل بازه بیان کرد: احداث این پارک ملی در دو فاز انجام می‌شود که فاز نخست آن حدفاصل پل نمایشگاه تا پل شهید ستاری است.

کاظمی در ارتباط با مساحت فاز نخست این پارک گفت: فاز نخست پارک ملی چهل بازه 100 هکتار مساحت دارد که اعتبار آن در سال جاری با احتساب تملک زمین 100 میلیارد ریال است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به زمان بهره‌برداری از فاز نخست پارک چهل بازه ادامه داد: به منظور استفاده عموم شهروندان از این پارک سعی می‌شود تا بهمن‌ماه سال جاری 7 الی 10 هکتار از این پارک به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص فاز دوم پارک چهل بازه گفت: فاز دوم این پارک از پل شهید ستاری تا بلوار دانشجو است.

کاظمی با بیان اینکه هزینه‌های احداث پارک ملی چهل بازه در دو بخش تعریف می‌شود، گفت: در بخش اول این پارک به منظور ایجاد زیرساخت‌ها مانند فضای سبز، مراکز گردشگری و تفریحی به 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول