اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا خبر داد

اجرای طرح پارکبان در 24 خیابان رشت

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت از اجرای طرح پارکبان در 24 خیابان رشت در سال جاری خبر داد.

اجرای طرح پارکبان در 24 خیابان رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن پورفخریان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر از اجرایی شدن طرح سنگفرش خیابان اعلم‌الهدی رشت به منظور جلوگیری از تردد خودرو در این مسیر خبر داد و اظهار کرد: این طرح پس از تصویب و انجام مطالعات اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه خیابان اعلم‌الهدی یک شریان حیاتی رشت است اما با تغییراتی در خیابان‌های همجوار و اصلاح هندسی در لاین‌های مرتبط با این خیابان، این مهم تحقق می‌یابد.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر رشت در بسیاری از شهرهای دنیا بافت تاریخی و مرکزی شهر به منظور استفاده هرچه بیشتر شهروندان و حفاظت از میراث تاریخی، از تردد خودروها در چنین محدوده‌های شریانی جلوگیری می‌شود.

وی، افزود: سنگفرش کردن این خیابان‌ها و استفاده از مبلمان ویژه همخوان با فضای تاریخی از مواردی است که شهرداری‌ها برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از هویت شهرها به‌کار می‌گیرند.

پورفخریان با اشاره به اینکه هم‌اکنون برخی از شهرهای تاریخی کشور این طرح سنگفرش را اجرایی کرده‌اند، یادآور شد: کشورها با سنگفرش خیابان‌های تاریخی خود شهروندان را به پیاده‌روی و بهره‌مندی از هویت تاریخی شهر خود تشویق می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه امسال 24 خیابان رشت از خدمات پارکبان برخوردار می‌شوند، خاطرنشان کرد: سازمان ترافیک با توجه به شیوه نامه جدید پارکبان، چند خیابان جدید را به شورا پیشنهاد داده تا مجوز لازم برای ایجاد پارک حاشیه‌ای صادر شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت افزود: با تمدید خیابان‌هایی که هم‌اکنون پارکبان دارند و نیز پس از صدور مجوز شورا برای خیابان‌های جدید، در مجموع 24 خیابان دارای پارکبان می‌شوند.

وی از بازگشایی هر دولاین خیابان آیت‌الله احسان‌بخش خبر داد و متذکر شد: برای روان‌تر شدن ترافیک در این خیابان جدیدالاحداث قرار است اصلاحات هندسی ویژه‌ای صورت گیرد.

شهردار رشت نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه زمین‌های مسکوت زیادی در محدوده شهری و حریم شهر وجود دارد که می‌تواند برای کاربری‌های عمومی و خدماتی مورد استفاده قرار گیرد، اظهار کرد: به همین منظور شهرداری تلاش دارد با شناسایی این مکان‌ها و چگونگی استفاده از آنها با توجه به طرح جامع شهری، بر توسعه روزافزون شهر رشت بیفزاید.

محمدعلی ثابت قدم، از تنظیم شیوه نامه جدید مالی شهرداری رشت خبر داد و گفت: تلاش می‌شود بودجه‌ها با برنامه‌های مالی شهرداری همخوانی داشته باشد به ویژه در بحث پروژه‌های عمرانی جدید و احداث چپ‌گردهایی که از هفته آینده احداث می‌شود.

وی اذعان کرد: شهرداری رشت تلاش می‌کند سرمایه‌گذاران 25 طرح سرمایه‌گذاری را جذب کند و در همین راستا با آنها وارد مذاکره شده است.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: زمین‌هایی که قرار است آورده شهرداری در این طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکتی باشد، موانع حقوقی و مشکلات ثبتی دارند که دایره حقوقی درصدد برطرف کردن موانع است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول