اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در گفت‌وگو با فارس

شورای شهر با نقض قانون مخالف است نه با تأسیس باشگاه شهرداری

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر سنندج دلیل عدم تصویب بودجه باشگاه ورزشی شهرداری را نقض قانون و نبود ساز و کاری فنی برای تاسیس باشگاه مدنظر شهرداری عنوان کرد.

شورای شهر با نقض قانون مخالف است نه با تأسیس باشگاه شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، تأسیس باشگاه شهرداری سنندج امروزه نقل محافل خبری شده است به طوریکه حاشیه‌های این مقوله به مسائل شخصی و امور سلیقه‌ای هم منجر شده است.

علاوه بر این فعالیت‌های ورزشی و حمایت از آن امری است که سوای تکلیف مسئولین امر در کشور ما که جایگاه دین در رأس امور همه قرار دارد، در مکتب اسلام سفارشات أکید مبنی بر روی آوردن تمام مسلمانان به ورزش و حفظ سلامتی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج و در پاسخ به مصاحبه شهردار سنندج در این خبرگزاری مبنی بر مخالفت شورای اسلامی با تاسیس باشگاه شهرداری اظهار داشت: مخالفت اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با تأسیس باشگاه نبوده است بلکه صرفاً عدم ارائه ساز و کار مناسب و راهکارهای فنی متناسب با مأموریت باشگاه که موجب نقض قانون می‌شد، دلیل این امر بود.

محمد محمدی ادامه داد: عدم ارائه و تدوین اساسنامه باشگاه عاملی شد که اعضای شورای شهر با این روند مخالفت کرده و خواستار تدوین و ارائه اساسنامه و ساز و کارهای فنی باشگاه قبل از تأسیس بودند.

وی همچنین افزود: با این وجود تصویب بودجه و مطرح کردن مباحث مالی قبل از شکل‌گیری باشگاه یک امر غیرقانونی و بدیهی است و مصوب کردن بودجه با تعریف باشگاه ورزشی که شهردار به آن استناد کرده‌اند در دستگاه نظارتی مورد نقض قرار می‌گرفت.

محمدی اعمال سلیقه شخصی و عملکرد سلیقه‌ای در اجرای کار را مردود اعلام کرد و گفت: شهردار فهیم سنندج به جهت داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری و خدمت به مردم جایگاه ویژه‌ای دارد اما برای انجام هر کاری ابتدا باید زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسب برای اجرای آن کار انجام شود.

محمدی خاطرنشان کرد: به منظور نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی‌های نقدی و جنسی، اموال منقول و غیرمنقول متعلق به شهر و نیز نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها، تصویب معاملات و نظارت بر آنها اعم از خرید و فروش، مقاطعه، اجاره و تصویب اساسنامه مؤسسات و شرکت‌های وابسته به شهرداری که به نام شهر و شهرداری صورت می‌پذیرد، مستلزم حضور مستقیم و نظارت اعضای شورای اسلامی شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه تأسیس باشگاه هم جزو موارد ذکر شده است، گفت: شورای اسلامی شهر سنندج در راستای وظیفه ذاتی و تکالیف قانونی که دارد به این مورد رسیدگی خواهد کرد و اعضای شورای شهر بر راه‌اندازی این باشگاه و پیاده کردن مسئولیت خطیر امور ورزشی برای جوانان سنندج اصرار دارند.

محمدی اظهار امیدواری کرد: شهرداری با ارائه اساسنامه و راهکارهای قانونی و ساز و کارهای فنی باشگاه ضمن تطبیق قانونی از سوی شهرداری با تأسیس باشگاه، شورای اسلامی با آن موافقت کرده و آن را جزو اهداف عالیه این شورا می‌داند.

برنامه‌های فرهنگی و قرآنی شهرداری مجوز قانونی از شورا نداشت

رئیس شورای شهر سنندج در ادامه سخنان خود در مورد برخی شبهات ارائه شده در مورد مخالفت شورای شهر با برنامه‌های فرهنگی و قرآنی شهرداری، اظهار داشت: شهرداری سنندج قبل از اعلام کتبی به شورا برنامه‌ها را بدون هماهنگی و اخذ مجوز قانونی از شورا برگزار می‌کرد.

محمدی اضافه کرد: شهرداری برای سه روز برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده بود و فقط با ارسال یک نامه اجرای برنامه‌ها را به شورای شهر اعلام کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: چنانچه شهرداری تصمیم به اجرای هر برنامه فرهنگی داشته باشد باید از قبل با برنامه‌ریزی و هماهنگی سلسله مراتب را رعایت کند.

وی همچنین تأکید کرد: هزینه‌کرد برای اجرای برنامه‌های مختلف مستلزم رعایت تشریفات قانونی و هماهنگی با دستگاه نظارتی است که شهرداری باید به این موارد اهتمام ورزد.

محمدی عدم هماهنگی و برنامه‌ریزی نامناسب شهرداری را عامل وقفه و مخالفت اعضای شورای شهر با این برنامه فرهنگی ذکر کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر سنندج کماکان خود را در خدمت به مردم در تمام زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی مسئول و موظف دانسته و بر انجام خدمت صادقانه با رعایت صلاح و مصلحت مردم تأکید دارد.

محمدی در پایان بر ارائه مستندات و موارد قانونی بر هر امری از سوی شهرداری تأکید و خاطرنشان کرد: برای روشن کردن اذهان عمومی، روحیه مسئولیت‌پذیری و خدمت به مردم باید وفق صراحت مواد مختلف قانون شوراهای اسلامی گام برداشت و شهرداری باید در چارچوب این موارد اقدام کند.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول