اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان:

امدادگران هلال احمر صاحب باشگاه می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: در راستای تحقق اهداف جمعیت هلال احمر، باشگاه امدادگران و نجاتگران این جمعیت راه‌اندازی می‌شود.

امدادگران هلال احمر صاحب باشگاه می‌شوند

حسین اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در راستای جذب، نگهداری، تعامل و همکاری امدادگران و نجاتگران، باشگاه این مجموعه در سراسر کشور تأسیس خواهد شد.

وی با اشاره به چارچوب وظایف این معاونت و لزوم تشکیل باشگاه امدادگران و نجاتگران برای جذب و نگهداری نیروی داوطلب، افزود: یکی از مهم‌ترین ارکان خدمات‌رسانی در جمعیت هلال احمر، نیروی انسانی داوطلب است که در این راستا و برای افزایش کوشش، حفظ آمادگی و فعالیت‌های پیشگیرانه در برابر سوانح و ارائه خدمات امدادی توسط این نیروها وجود چنین باشگاهی از مدت‌ها قبل ملموس بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان بیان داشت: تشکیل باشگاه امدادگران و نجاتگران گامی بلند برای کمک به تحقق اهداف سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد: این باشگاه از زیر مجموعه‌های حوزه امداد و نجات هر شعبه است که به منظور تجمع اعضای خود و فعالیت‌های مربوط به امور امدادگران و نجاتگران ایجاد می‌شود و تحت نظارت رؤسای شعب، معاونت امداد و نجات استان‌ها و برابر آئین‌نامه امداد و نجات جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.

اشرفی اهداف کلی این باشگاه را اجرای صحیح روش‌های آموزشی‌ تخصصی امداد و نجات، مشارکت و همفکری امدادگران و نجاتگران، جذب و سازماندهی و برنامه‌ریزی برای ارتقا و اعطای درجه و نشان، بالا بردن سطح آمادگی جسمانی و مهارتی امدادگران و فعالیت‌های فوق برنامه (اردویی، فرهنگی، اجتماعی و...) امدادگران و نجاتگران ذکر کرد.

وی سطوح باشگاه را در سطح شهرستانی، استانی و کشوری بیان کرد و یادآور شد: ارکان هر باشگاه متشکل از اعضای شورا، کمیته اجرایی و دبیر باشگاه است که در جلسات عمومی توسط اعضای باشگاه از طریق رأی‌گیری انتخاب می‌شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان تصریح کرد: باشگاه برادران و خواهران به صورت مجزا تشکیل خواهد شد و در شهرستان‌ها هر باشگاه، شورایی متشکل از پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل خواهد داشت و صدور حکم دبیران باشگاه‌ها نیز پس از انتخاب شدن توسط اعضا، ‌ضمن دبیری از سوی رئیس شعبه شهرستان به عنوان مشاور در امور امدادگران و نجاتگران منصوب می‌شود.

وی ابراز داشت: کمیته‌های اجرایی این باشگاه متشکل از کمیته امور توان‌افزایی و آموزش‌های تخصصی، کمیته امور فوق برنامه، کمیته جذب و سازماندهی، کمیته پیگیری امور امدادگران و کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی است که وظایف هر کدام جداگانه تعریف شده و کمیته‌های مذکور موظف به پیگیری و ارائه گزارش هستند.

انتخابات این باشگاه طبق زمان‌بندی از روز 12 تا 15 مرداد ماه در سراسر شعب انجام خواهد شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول