اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه صومعه‌سرا:

ذائقه فرهنگی کشور در حال فراموشی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه صومعه‌سرا گفت: ذائقه فرهنگی کشور به دلیل سهل‌انگاری متولیان امر به معروف و نهی از منکر در حال فراموشی است.

ذائقه فرهنگی کشور در حال فراموشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی عصر امروز در جمع مسئولان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و امنیتی این شهرستان با اشاره به مقوله امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان استوار جوامع اسلامی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تبیین و ارائه فرهنگ درست و ملی به ملت به ویژه قشر جوان امری ضروری و مهم است تصریح کرد: ملت تشنه دستیابی به تمدن و فرهنگ غنی و اصیل است.

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به کمبود تبلیغات فرهنگی و عدم الگوسازی‌های فرهنگی در کشور تصریح کرد: برخی از مردم به دلیل عدم اقدام خوب و جامع متولیان فرهنگی برای شناساندن فرهنگ‌های غنی و ملی به گمراهی سوق می‌یابند.

وی افزود: متولیان فرهنگی همان کارگزاران مقوله امر به معروف و نهی از منکر بوده که باید بیش از گذشته در تلاش و پشتکار باشند.

صدیقی با بیان اینکه فرهنگ غنی و اصیل ایرانی در راستای تبلیغات منسجم و مدون فرهنگ بی‌پایه و اساس غرب قرار گرفته است متذکر شد: ذائقه فرهنگی کشورمان به دلیل سهل‌انگاری متولیان امر به معروف و نهی از منکر در حال فراموشی است.

وی از مسئولان و متولیان فرهنگی صومعه‌سرا خواست از ورود بیشتر فرهنگ غرب در این شهرستان جلوگیری کنند.

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید امر به معروف و نهی از منکر را احیا و اجرا کنند ابراز کرد: باید از پیشروی تغییر ذائقه‌های فرهنگ ملی به فرهنگ غربی با ارائه راهکارهای مناسب به صورت جدی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: فرهنگ غرب علاوه بر تغییر ظاهری موجب تغییرات باطنی افراد نیز می‌شود که در بسیاری موارد احتمال خدشه بر پیکر نظام وجود دارد.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا نیز در جلسه مذکور با اشاره به عملکرد بخش انتظامی این شهرستان در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در هفته‌های اخیر بالغ بر 350 دستگاه تجهیزات ماهواره در صومعه‌سرا شناسایی و جمع‌آوری شده است.

فریدون آقایی کشف 3 هزار و 700 سی‌دی غیر مجاز و ضد فرهنگی از مراکز صنفی صومعه‌سرا را از دیگر طرح‌های ارتقای آرامش اجتماعی و کنترل بر فضای فرهنگی این شهرستان عنوان کرد و افزود: در این راستا بیش از 600 تذکر زبانی نیز در حوزه‌های عفاف و حجاب و روزه‌خواری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه معتادان و کلاهبرداران نیز از عوامل مخل آرامش اجتماعی و سلب فضای فرهنگی محسوب می‌شوند خاطر نشان کرد: با همکاری نیروهای پلیس صومعه‌سرا حدود 120 نفر از کلاهبرداران و معتادان صومعه‌سرا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول