اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد خبر داد

ساخت 8 تالار بزرگ فرهنگی در ‌کرمان، قم، یزد، ارومیه، ساری و یاسوج ‌

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ‌8 تالار بزرگ در ‌کرمان، قم، یزد، ارومیه، ساری و یاسوج در حال ساخت است‌.

ساخت 8 تالار بزرگ فرهنگی در ‌کرمان، قم، یزد، ارومیه، ساری و یاسوج ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان،  محمد‌مهدی فداکار در بازدید از روند ساخت تالار بزرگ کرمان با اشاره به اینکه هشت تالار بزرگ در شهرهای کشور از جمله کرمان، قم، یزد، ارومیه، ساری و یاسوج در حال ساخت است، اظهار داشت: روند ساخت این پروژه در ماه‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

وی بیان داشت: در صدد هستیم تا با بازدید‌های دوره‌ای از این تالارها از نزدیک در جریان روند ساخت و ساز و مشکلات احتمالی آنها قرار گرفته و آنها را رفع کنیم تا در روند ساخت آنها خللی ایجاد نشود.  

فداکار تصریح کرد: تالار مرکزی شهر کرمان یکی از پروژه‌های فرهنگی مهر ماندگار است که در نظر داریم در ابتدای سال آینده تکمیل و به بهر‌ه‌برداری برسد و هم اکنون تمام اعتبارات لازم برای ساخت آن تأمین شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.  ‌

وی گفت: احداث تالار مرکزی شهر کرمان یک نیاز مهم در این زمینه بود که امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه، گوشه‌ای از نیازهای استان به فضاهای فرهنگی و هنری تأمین شود.

احمد سعیدی مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این بازدید اظهار داشت: این پروژه تاکنون 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: اسکلت فلزی این تالار مراحل نهایی خود را طی می‌کند، علاوه بر اینکه به زودی دیوار‌چینی بخشی از این طرح آغاز می‌شود.

سعیدی گفت: بر اساس جلساتی که پیش از این برگزار شده بود و مذاکراتی که امروز با حضور معاون وزیر ارشاد انجام شد به دلیل تسریع در روند ساخت تالار بزرگ کرمان، محوطه‌سازی آن به سرعت و بعد از پاکسازی محوطه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بنا به آن چه که قبلا عنوان شده بود، جدول زمان‌بندی ساخت این پروژه بزرگ به گونه‌ای تنظیم شده ‌که کار ساخت آن در ابتدای سال آینده به اتمام برسد.

تالار مرکزی کرمان با 13 هزار و 500 متر مربع زیربنا شامل سالن‌های موسیقی، همایش و نمایش، گالری، سن متحرک، پلاتوهای تمرین تئاتر، فضای نمایشگاهی و کلاس‌های آموزشی است.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول