اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تذکر نماینده مردم اردکان به وزرای اقتصادی، فرهنگی و صنعتی دولت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در تذکری به وزرای امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرای قانون معافیت کتابفروشان و ناشران از پرداخت مالیات و حمایت از این قشر تاثیرگذار در جامعه تاکید کرد.

تذکر نماینده مردم اردکان به وزرای اقتصادی، فرهنگی و صنعتی دولت

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس، محمدرضا تابش در این تذکر اظهار داشت: طبق بند (ل) ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال 1380 در مورد معافیت‌های فرهنگی از پرداخت مالیات و نظر موافق مجلس و دولت در ادوار مختلف مبنی بر اینکه کتاب‌فروشان و ناشران که نقش عمده‌ای در اعتلا و گسترش فرهنگ کشور دارند، نیز مشمول این معافیت می‌شوند، با وجود این موضوع متاسفانه برخی مسئولان امر و ماموران مالیاتی با برداشت سلیقه‌ای اقدام به اخذ مالیات از این قشر تاثیرگذار در جامعه می‌کنند که موجبات نارضایتی اصحاب فرهنگ و تقلیل و رکود فعالیت‌های فرهنگی را فراهم ساخته است.

وی از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست: دستور اجرای صحیح و سریع قانون موصوف را صادر کرده و مسئولان مربوطه را از برداشت سلیقه‌ای بر حذر دارند.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: انتظارمان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن است که تنها به نگارش نامه اکتفا نکنند و برای دفاع از حقوق فعالان عرصه فرهنگ اقدامات موثرتری معمول دارند.

تابش همچنین در تذکر کتبی جداگانه دیگری به وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی، ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات 2 هزار میلیارد تومانی به صنایع خودروسازی مصوب کارگروه حمایت از تولید و تسهیل در گشایش اعتبار ارزی به منظور واردات قطعات یدکی را خواستار شد.

وی در این تذکر اظهار داشت: صنعت خودروسازی یک صنعت پایه‌ای و اشتغال‌زاست که حمایت از آن می‌تواند علاوه بر تاثیرات اقتصادی مثبت و اشتغال‌زایی وسیع، خودکفایی در محصولات تولیدی را به شرط برنامه‌ریزی صحیح به دنبال داشته باشد.

تابش خاطرنشان کرد: با وجود شعار سال جاری مبنی بر "تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی" متاسفانه این صنعت به دلیل عدم پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد تومانی مصوب کارگروه حمایت از تولید توسط بانک‌های عامل و کندی طی مراحل گشایش اعتبار ارزی برای واردات قطعات و مواد اولیه مورد نیاز، با کاهش تولید 50 درصدی مواجه شده که در صورت عدم رسیدگی و توجه جدی پیامدهای زیان‌باری در عرصه اقتصاد و اشتغال کشور به دنبال خواهد داشت.

وی از وزرای ذی‌ربط و بانک مرکزی درخواست کرد: نسبت به اجرای تعهدات خود و سازمان‌ها و بانک‌های مسئول اقدامات عاجلی را معمول دارند تا این صنعت از تنگناهایی که با آن مواجه است خارج شود.

انتهای‌پیام/ /گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول