اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

خانه مطبوعات از ارکان مهم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خانه مطبوعات یکی از ارکان قوی و مهم فرهنگی در کشور است.

خانه مطبوعات از ارکان مهم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، صبح امروز اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان در آستانه فرا رسیدن 17 مرداد "روز خبرنگار" با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زاهدان دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت و حساسیت شغل خبرنگاران در جامعه اظهار داشت: جایگاه مطبوعات در ایجاد همدلی و همگرایی در بین آحاد جامعه بی‌بدیل است.

وی افزود: برنامه‌ریزان و مدیریت فرهنگی استان باید در راستای معرفی این جایگاه توجه بیشتری از خود نشان دهند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به شرایط موجود در کشور به دلیل تحریم‌های استکبار و سایر متحدانش بیان داشت: امروز دشمن با این حربه به دنبال ایجاد نارضایتی در بین مردم و جلوگیری از همراهی آنها با نظام اسلامی است.

سلیمانی ادامه داد: مطبوعات وظیفه دارند ضمن بیان آثار تحریم و آشکار سازی اهداف شوم دشمنان، همراه با بیان مشکلات امید به آینده را نیز در دل مردم ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طی 33 سال گذشته همواره در مسیری ناهموار، فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده است اما با وجود تمامی توطئه‌های دشمنان توانسته مدیریت صحیحی را به منصه ظهور برساند.

* نشریات استان در آستانه تعطیلی قرار دارند

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با بیان اینکه نشریات استان در آستانه تعطیلی قرار دارند گفت: به دلیل عدم وجود صنایع بزرگ و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان، سهم جذب آگهی‌ها و درآمد از این ردیف برای مطبوعات استان بسیار ناچیز و اندک است.

ابوالحسن میری افزود: بیشترین وابستگی مالی نشریات در استان تاکنون به ادارات دولتی بوده که در طی چند سال گذشته

بی‌اعتنایی دولت به مطبوعات بر مشکلات فرهنگی و مالی نشریات افزوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر نفس نشریات استان به دلیل انباشت هزینه‌های پرسنلی، بیمه و چاپخانه به شماره افتاده است و عزمی از طرف دولت برای رسیدگی به مشکلات در این راستا مشاهده نمی‌شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از زمان حضور استاندار تاکنون تنها یک جلسه پیرامون بررسی مشکلات خبرنگاران برگزار شده است، گفت: متاسفانه از محل اعتبارات فرهنگی استان نیز هیچ کمک و یا اعتباری اختصاص نیافته و سهم مطبوعات در این ارتباط نادیده گرفته شده است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول