اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

روستاهای بالای 20 خانوار همدان دارای طرح هادی شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: همه روستاهای بالای 20 خانوار که در شهرستان همدان 84 روستاست، دارای طرح هادی است و کار عمرانی برای آنها تعریف شده است.

روستاهای بالای 20 خانوار همدان دارای طرح هادی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان با بیان اینکه ایجاد تعاونی توسعه و عمران بسیار مورد تأکید است، اظهار داشت: ایجاد این تعاونی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا اگر قرار است درآمدی نیز داشته باشد، باید عادلانه توزیع شود.

وی فرهنگ‌سازی را در شکل‌گیری این تعاونی مهم دانست و افزود: اعضای این تعاونی باید بتوانند بدون بروکراسی اداری پروژه تحویل بگیرند و کار اقتصادی کنند که این امر می‌تواند بازخورد خوبی برای شهرستان داشته باشد.

فرماندار همدان تصریح کرد: میزان آورده تعاونی در همدان 300 میلیون تومان از سوی اعضاست که این میزان برای شهرستان همدان رقمی نیست به همین علت این امر برای شهرستان همدان با پتانسیل بالا می‌تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی اذعان داشت: در سال جاری 34 میلیارد تومان بودجه بین ادارات توزیع شد اما در خصوص کاهش بودجه باید به دنبال اخذ منابع از مراکز منابع دیگر باشیم که این بودجه‌ها در قالب 280 پروژه تعریف شده است.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به اینکه مبادله موافقت‌نامه باید تا پایان هفته انجام شود، گفت: با توجه به اینکه فصل کاری در همدان تعریف شده است و با وجود سرما به مشکل برمی‌خوریم، تقاضامندیم که پروژه‌ها به سرانجام مثبتی برسند.

وی با بیان اینکه به دنبال انجام تفاهمنامه‌ها هستیم، افزود: در نامگذاری و پیشنهاداتی که رهبری در ابتدای هر سال و یا با توجه به شرایط کشور در طول سال مانند اقتصاد مقاومتی دارند، برای عده خاصی نیست بلکه همه افراد و دستگاه‌ها مورد خطاب هستند و اگر پروژه‌ای قرار است که تعریف شود باید در قالب صحیحی هزینه شود.

فرماندار همدان یادآور شد: دستگاه‌ها باید بتوانند از اعتبارات استفاده بهینه کرده و یک هدفگذاری درست با کاری کیفی را مد نظر قرار دهند.

قهرمانی‌مطلق در ادامه بیان داشت: همه روستاهای بالای 20 خانوار که در شهرستان همدان 84 روستاست، دارای طرح هادی است و کار عمرانی برای آنها تعریف شده است.

وی در خصوص سه روستای هدف گردشگری همدان نیز گفت: سه روستای هدف گردشگری شهرستان همدان به نام خاکو، سیمین‌ابرو و ورکانه است که از روستاهایی بسیار دیدنی به شمار می‌روند.

فرماندار همدان تصریح کرد: بافت این روستاها سنگی و بسیار مورد توجه است و باید در این خصوص فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا این بافت‌ها به هم نریزد و بخشداران نیز باید مراقب باشند و دهداران نیز توجیه شوند.

وی با تأکید بر ورود جدی میراث فرهنگی در نگهداری این روستاهای گردشگری ابراز داشت: هر چند تاکنون میراث فرهنگی به طور جدی در این موارد ورود نداشته است اما برای حفظ چنین بافت و مناطقی لازم است که همه توان خود را بکار گیرند.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به صدور اسناد مسکن روستایی نیز گفت: 22 هزار سند روستایی در سطح شهرستان داریم که 15 هزار سند روستایی صادر شده است و 6 هزار مورد باقی مانده است اما در این خصوص مشکلی وجود ندارد و همه می‌توانند مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه امسال سند روستایی مورد قبول بانک‌هاست، خاطرنشان کرد: در واگذاری تسهیلات بانکی سند روستایی از سوی بانک‌ها مورد قبول واقع شده و تاکنون 10 هزار واحد مسکونی نیز برای مقاوم‌سازی روستایی عقد قرارداد شده و 5 هزار نیز مورد نیاز است.

فرماندار همدان اظهار کرد: دولت در شهرهای زیر 25 هزار نفر مریانج و جورقان برای خرید زمین به هر شهر 700 هزار تومان داده است و این امر بستری برای مسکن مهر است.

به گفته وی، مجتمع‌های حیات طیبه بسیار مورد تأکید واقع شده است و امیدواریم که به زودی به سرانجام مثبتی برسد.

قهرمانی‌مطلق یادآور شد: اعتبار سال 90، برای نوسازی مدارس 10 میلیارد تومان بود اما در سال 91، امیدواریم به بیش از 12.5 میلیارد تومان برسد.

وی در بخش پایانی سخنانش افزود: امسال بالغ بر 700 میلیون تومان برای مدارس استثنایی تعریف شده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول