اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور

طرح هادی روستای جوشق دلیجان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور طرح هادی روستای جوشق دلیجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

طرح هادی روستای جوشق دلیجان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ظهر امروز در مراسم افتتاح این طرح گفت: طی سال‌‌های اخیر اقدامات بسیار گسترده‌ای توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه ساماندهی فضاهای روستایی، تهیه سند روستایی، ساخت مسکن روستایی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی صورت گرفته که اجرای این اقدامات برکات بسیار ارزشمندی به همراه داشته است.

محمدرضا شاملو افزود: یکی از افتخارات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که طی دوره کوتاهی بیش از یک میلیون و 600 هزار واحد روستایی را بهسازی و مقاوم‌سازی کرده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در راستای اجرای طرح هادی 27 هزار روستا در سطح کشور دارای طرح هادی هستند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه طرح هادی روستاها بر اساس دوره 10 ساله تهیه شده و سند روستاها برای اقدامات بعدی است گفت: در سال جاری طرح هادی در 6 هزار و 400 روستا از محل اعتبارات سال گذشته به اجرا درآمده است که از این تعداد 2 هزار و 400 طرح جدید است.

شاملو ادامه داد: در بخش عمران روستایی نیز در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای خاورمیانه حرف اول را می‌زند.

وی با اشاره به برنامه‌ پنجم توسعه خاطر نشان ساخت: در برنامه پنجم توسعه بستر بسیار خوبی برای فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فراهم شده که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها ماده 194 قانون برنامه توسعه روستایی است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه بنیاد مسکن از آمادگی لازم برای فعالیت در بخش اشتغال، اقتصاد و فرهنگی روستاها برخوردار است اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده است طرح‌های بزرگ اشتغالزایی، اقتصادی و فرهنگی را در سطح روستاها به انجام برساند.

در این مراسم طرح هادی روستای جوشق شهرستان دلیجان با صرف اعتباری بالغ بر 283 میلیون و 300 هزار تومان به بهره‌برداری رسید.

روستای جوشق دلیجان دارای 51 خانوار و 167 نفر جمعیت است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این سفر همچنین از طرح هادی روستای ورعلیا شهرستان محلات و خاوه دلیجان بازدید کرد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول