اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

13 میلیارد اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های هادی در درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: اجرای طرح هادی در 94 روستای این شهرستان نیازمند اعتبار 13 میلیارد تومانی است.

13 میلیارد اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های هادی در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی صبح امروز در دیدار با مردم روستاهای بخش قهستان درمیان با بیان اینکه محدودیت منابع آبی از عمده‌ترین مشکلات در شهرستان مرزی درمیان است، اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری به منظور کنترل آب‌های سطحی، تثبیت شن‌های روان و اجرای مطالعات شناسایی منابع آب زیرزمینی در مناطق مرزی از جمله راه‌حل‌های کاهش اثرات این مشکل است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون چهار طرح آبخیزداری از محل اعتبارات استانی و ملی در بخش قهستان در دست اجراست، گفت: بند خاکی تخته‌جان با اعتبار 85 میلیون تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار درمیان از اجرای 9 طرح هادی در روستاهای بخش قهستان با اعتباری بالغ بر 552 میلیون تومان خبر داد و افزود: برای اجرای طرح هادی در 94 روستای بالای 20 خانوار جمعیت شهرستان قریب 13 میلیارد تومان مورد نیاز است.

براتی از تصویب سایت BTS تخته‌جان و باغستان درخش با اعتبار 200 میلیون تومان خبر داد و یادآور شد: سه سایت BTS تلفن همراه پیرنج، ثپه‌زرد و جاجنگ در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه آبرسانی به سه روستای تخته‌جان، خونیکسار و گیت بخش قهستان نیازمند 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار است، گفت: با پیش‌بینی اعتبار لازم در سال جاری عملیات آبرسانی به این سه روستا از دشت زیدان آغاز می‌شود.

فرماندار درمیان با بیان اینکه افزایش خدمت‌رسانی به روستاییان، افزایش ماندگاری، مهاجرت معکوس و رشد میزان تولیدات کشاورزی و دامی امنیت در مناطق مرزی را به همراه دارد، یادآور شد: طرح آبرسانی روستاهای فورخاص و توتکری با اعتبار 330 میلیون تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول