اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی:

طرح هادی در 538 روستای خراسان‌شمالی اجرا نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: طرح هادی در 538 روستای بالای 20 خانوار در استان اجرا نشده است.

طرح هادی در 538 روستای خراسان‌شمالی اجرا نشده است

علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد:‌ البته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطالعات مربوط به اجرای طرح‌های هادی را در این روستاها انجام داده است.

وی مشکل اعتبارات را مهم‌ترین مانع در اجرای طرح هادی در این روستاها عنوان کرد و افزود: در صورت اختصاص هشت درصد از تملک دارایی‌های دستگاه‌های استان که براساس قانون باید انجام شود،‌ بنیاد مسکن خراسان‌شمالی قادر به اجرای طرح‌های هادی در این روستاها است.

محمدی با بیان اینکه بنیاد مسکن خراسان‌شمالی تاکنون در 180 روستای بالای 20 خانوار طرح‌های هادی را اجرا کرده است، گفت: در کنار کمک‌ها برای اجرای طرح هادی، نیازمند مشارکت و تعامل شوراها و روستاییان برای بازگشایی‌ معابر هستیم.

وی اجرای طرح‌های هادی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و همچنین رونق کار و زندگی در روستاها را گامی مثبت برشمرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: این نهاد در بخش طرح هادی که برنامه عمرانی برای توسعه فیزیکی و روان‌سازی زندگی روستاییان و ایجاد تسهیلات برای رفاه عمومی، بهبود محیط زیست، مسکن و هدایت روستا به سمت تولید و سازندگی بوده را دنبال کرده است.

وی همچنین با اشاره به کسب عنوان سوم استان در اجرای طرح‌های هادی در سنوات گذشته و همچنین رتبه دوم و ششم کشوری در اجرا و مطالعه طرح‌های هادی روستایی در خراسان‌شمالی را برشمرد و گفت: اجرای طرح‌های هادی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار بنیاد مسکن خراسان‌شمالی به شمار می‌رود.

محمدی خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاهای بزرگ استان با اجرای طرح‌های هادی به شهر ارتقا یافته‌اند،‌ از این رو اجرای طرح‌های هادی نویدبخش توسعه و عمران روستاهای استان است.

وی از ایور و درق در گرمه،‌ شوقان در جاجرم،‌ پیش قلعه و قاضی از توابع مانه و سملقان و حصار و گرمخان از توابع بجنورد را از جمله مناطقی برشمرد که با اجرای طرح‌های هادی زمینه ارتقای این مناطق به شهر فراهم شد.

به گزارش فارس، بر اساس آمار بیش از نیمی از جمعیت خراسان‌شمالی در روستاها سکونت دارند.

این استان دارای 883 روستا بوده که از این تعداد 718 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

خراسان‌شمالی از حیث دارا بودن جمعیت روستایی به شهری پس از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد و گلستان در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول