اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

طرح هادی روستای هریسان ساوه به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح هادی روستای هریسان شهرستان ساوه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

طرح هادی روستای هریسان ساوه به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان مرکزی ظهر امروز در مراسم افتتاح این طرح گفت: طرح هادی روستای هریسان با اعتباری بالغ بر 207 میلیون تومان به اجرا درآمده که شامل 450 متر محوطه‌سازی، 500 متر جدول‌گذاری، 5 هزار و 600 مترمربع زیرسازی و 3 هزار متر آسفالت است.

محمدرضا رضافرح افزود: این روستا دارای 168 خانوار و 686 نفر جمعیت بوده و در بخش مرکزی شهرستان ساوه قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت طرح هادی روستایی تصریح کرد: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم به منظور بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی‌ از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح هادی روستایی به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان مرکزی پیرامون اجرای طرح هادی در استان خاطر نشان ساخت: تاکنون طرح هادی در 835 روستای استان تهیه و در تعداد قابل توجهی از روستاها به اجرا درآمده است.

به گفته وی هم‌اکنون طرح هادی 147 روستا با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی 90 درصد در دست اجراست که از این تعداد 44 طرح هادی در سال جاری به اجرا درآمده است.

رضافرح در بخش دیگری از سخنان خود از مقاوم‌سازی 25 هزار واحد مسکونی روستایی از ابتدای طرح مقاوم سازی تاکنون در روستاهای این استان خبر داد و بیان داشت: سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان مرکزی از سال 84 تا سال گذشته 35 هزار واحد روستایی بوده که تاکنون 34 هزار و 383 متقاضی پرونده تشکیل داده و 33 هزار و 472 نفر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گفته وی در این مدت 30 هزار و 963 متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده و عملیات مقاوم‌سازی واحد خود را انجام داده‌اند.

در سفر دو روزه محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ضمن افتتاح طرح هادی روستای هریسان ساوه از پروژه‌های اجرای بافت با ارزش روستای انجدان، طرح هادی روستای نورعلی‌بیگ ساوه و حکیم‌آباد زرندیه بازدید و طرح هادی روستای جوشقان دلیجان نیز افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول