اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال

15 روستای دنا زیر پوشش طرح هادی قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری 15 روستای شهرستان دنا زیر پوشش طرح هادی رفت.

15 روستای دنا زیر پوشش طرح هادی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، خانی نوذری صبح امروز در جلسه سازمان‌دهی حمایت از تولید و عرضه مسکن و زمین‌های مشمول ماده 4 شهرستان دنا گفت: در سال جاری 255 هکتار از اراضی ملی در محدوده طرح هادی برای تهیه مسکن در شهرهای بویراحمد، دنا، کهگیلویه و گچساران به 40 روستا تحویل داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این راستا بیش از 30 هزار نفر از جمعیت روستایی استان تحت پوشش طرح هادی در سال جاری قرار گرفتند و در شهرستان دنا 15 روستا از این طرح بهره‌مند شدند.

نوذری افزود: ساخت و ساز خارج از محدوده طرح هادی و بدون کسب مجوز از ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن تخلف محسوب شده و ضمن تخریب ساخت و ساز، برخورد قانونی با متخلفان می‌شود.

وی عنوان کرد: سیاست دولت نهم در بحث مسکن مهر در شهر و روستا به جد دنبال می‌شود و مسئولین ملزم و مقید به پیگیری این موضوع می‌باشند.

نوذری عنوان کرد: در گذشته ساخت و سازهای غیرمجاز صورت می‌گرفت و ناهماهنگی و کار غیر کارشناسی به وفور دیده می‌شد که در این میان تخلفاتی پدید می‌آمد.

وی افزود: هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده روستاها تخلف بوده لذا باید دهیاران و بخشداران قضیه را مد نظر داشته باشند و از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: دهیاری‌ها تلاش کنند متناسب با قوانین حرکت کنند چرا که بعضی از دستگاه‌های خدمات‌رسان خارج از طرح هادی کار انجام می‌دهند که اگر خدماتی ارائه می‌دهند باید در قالب طرح هادی باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در طرح‌های جدید نیازهای کلی روستا در بحث مصلی، مساجد و زمین‌های ورزشی دیده شده است.

نوذری گفت: اگر زمین‌هایی از طرف منابع طبیعی واگذار می‌شود همه جوانب در ابتدا مشخص شود و محدودیت‌ها برداشته شود.

وی اظهار کرد: بحث ساماندهی و حمایت از تولید مسکن و پرداخت تسهیلات در اولویت کاری قرار دارد و ساخت مسکن عشایر از دیگر برنامه‌های این نهاد است.           

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول