اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه:

شاخص‌های خانه‌های قدیمی در نسل جدید فراموش شده است

خبرگزاری فارس: معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: بسیاری از شاخص‌های ظاهری و باطنی خانه‌های قدیمی در نسل جدید خانه‌ها به فراموشی سپرده شده است.

شاخص‌های خانه‌های قدیمی در نسل جدید فراموش شده است

حیدر مطاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: کم‌رنگ شدن هویت مهندسی‌، بر اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری و تعهد مهندسان اثر سوء می‌گذارد و به تدریج آنان را در سطح تولید‌کنندگان انبوه ساختمان تنزل می‌دهد.

مطاعی وظیفه یک مهندس را اشاعه فرهنگ مهندسی دانست که امنیت، دوام، آسایش و رفاه را برای مردم به همراه دارد لذا مهندسان باید به آیین و مقررات و قوانین ساختمان توجه داشته چراکه اگر یک مهندس به آنچه محصول فکر و جامع‌نگری‌، نخبگان این صنعت است با سطحی‌نگری بنگرد، در واقع به دانش و تجربه‌ بی‌اعتنایی کرده است که حیثیت ساختمان را شکل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار مهندس دانش‌آموخته در استان وجود دارند، تصریح کرد: نظام آموزشی ما مشکلات ساختاری دارد و مراکز آموزشی تنها مجرای تربیت مهندسان است لذا باید نیازهای اجتماعی امروز را با تاریخ این سرزمین پیوند دهد.

معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: نسل دانشگاهی امروز براساس آنچه دانشگاه به وی آموخته عمل می‌کند و نمی‌توان از آنها انتظار داشت که کاری که باید متولیان آموزش کشور انجام دهند، این مهندسان اصلاح کنند.

وی رسالت سازمان مهندسی را نظم بخشیدن و نظارت عالیه بر رفتار حرفه‌ای و عملکرد مهندسی مهندسان عضو دانست و گفت: بهبود توسعه و بهسازی شهری امروز کرمانشاه نتیجه مسئولیت‌پذیری و تعهد به رسالت سازمانی و چشم‌انداز مهندسی سازمان نظام مهندسی استان است.

مطاعی با بیان اینکه جامعه امروز ما در زمان تاریخی مهمی قرار دارد، تصریح کرد: تولید انبوه‌، ظرایف هنری و خصلت‌های منحصر به فرد معماری ایرانی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: تولید ثروت خلق آثار ماندگار را کم‌رنگ ساخته و نیمی از خانه‌های امروزی علی‌رغم دسترسی به مصالح ساختمانی استاندارد، کیفیت خانه‌های قدیمی را که با امکانات محدود بنا شده‌اند را ندارد لذا سازمان نظام مهندسی برای بهتر شدن فضا و ساختار آموزشی و... در راستای تعالی در این بخش تلاش کنند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول