اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تاکید کرد

تلاش نظام مهندسی در راستای سرآمد بودن در اجرای قانون

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: نظام مهندسی باید سرآمد اجرای قانون باشد چراکه بعد از 17 سال هنوز بخش قابل توجهی از آن اجرا نمی‌شود.

تلاش نظام مهندسی در راستای سرآمد بودن در اجرای قانون

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدمهدی هاشمی در پانزدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، که در مجتمع فرهنگی هنری انتظار در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این اجلاس و این جمع ما با یک طوفان فکری و مغزی به صورت سراسری در بخش عمومی و تخصصی مواجه‌ایم که باید از این فرصت نهایت استفاده را در راستای توسعه خدمات و انجام وظایف خود کنیم.

هاشمی تصریح کرد: ابنیه در سطح دنیا جزو دارایی‌های مهم هر کشوری است و در کشور ایران اگر از بعد مادی بنگریم دومین سرمایه است لذا این سرمایه در کشور باید حفظ، توسعه و کارآمد شوند.

وی افزود: ابینه مهم‌ترین بستر سرمایه هر کشور است که از اهمیت ویژه برخودار است که باید حفظ و ارتقا پیدا کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با ابراز امیدواری از اینکه با توجه به افزایش سطح ارتباطاتی با نهادهای عمومی ارتقا در توانمندسازی ساختار مهندسی کشور به وجود آمده است گفت: باید از آن در راستای پیشبرد اهداف استفاده کرد.

وی حفظ و انسجام نیروی مهندسی را بستر‌ساز رشد همه‌جانبه در سازمان نظام مهندسی دانست.

هاشمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هر ساله برای هدایت جامعه و توجه به سمت نکات الویت‌دار شعائری را مطرح می‌کند، گفت: رفتار و کردار رهبری همواره هدایت‌کننده و حفظ‌کننده در مقابل مشکلات بوده است که موفقیت نظام جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی به همراه دارد.                                                 

وی ادامه داد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب موضوع تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی را یکی از موضوعاتی دانستند که مورد کم‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است لذا همه ما نیز باید در تبعیت و ایجاد یک هم‌افزایی در سطح کشور حرکت کنیم و اهداف و جهت‌گیری‌ها باید به سمت اهداف بالا باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال گذشته به نام سال جهاد اقتصادی، تصریح کرد: در سال گذشته 26 برنامه تهیه و در دستور کار نظام مهندسی قرار گرفت.

هاشمی با بیان اینکه معماری و شهر‌سازی نخستین هدف است گفت: باید موجبات رشد و تعالی و اعتلای مهندسی را در کشور فراهم و کیفیت خدمات مهندسی و دانش مهندسان را ارتقا دهیم.

وی اظهار کرد: نظام مهندسی باید سرآمد اجرای قانون باشد چراکه قانون نظام مهندسی بیش از 17 سال است تصویب شده که بخش قابل توجهی از آن اجرا نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر اینکه باید فرهنگ ساخت‌و‌ساز دولتی و عمومی در خط مقدم به بهترین ساخت‌و‌ساز تبدیل شود خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی بنا دارد در سطح منطقه، کشور و دنیا نهادی پیشرو باشد همانطور که در سند چشم‌انداز نظام مهندسی آمده است.

 انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول