اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم:

کرایه نقدی و بلیط از چرخه اتوبوسرانی قم حذف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از حذف پرداخت کرایه به وسیله پول نقد و بلیط در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: شهروندان باید برای استفاده از اتوبوس کارت بلیط تهیه کنند.

کرایه نقدی و بلیط از چرخه اتوبوسرانی قم حذف می‌شود

سعید امراللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهری قم دارای 308 دستگاه اتوبوس است اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از ساعت 6 صبح تا 10 شب به صورت عادی و تا یک ساعت بعد به صورت فوق‌العاده نسبت به ارائه خدمات به شهروندان قمی اقدام می‌کند.

وی افزود: در شب‌های چهارشنبه و جمعه سرویس‌دهی ویژه‌ای از رودخانه به سمت جمکران در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه اکثر اتوبوس‌های فعال در سطح شهر به دستگاه کارت‌خوان مجهز شده‌اند خاطر نشان کرد: از ابتدای این هفته مشکلات مربوط به دستگاه کارت‌خوان حل شده است.

امراللهی با اشاره به اینکه 10 نقطه در درون شهر برای خرید کارت بلیط توسط همشهریان مشخص شده است اضافه کرد:‌ از تمام شهروندان درخواست می‌کنیم تا برای سهولت و پیشرفت در عرصه حمل و نقل شهری، کارت بلیط خریداری کنند.

وی حذف بلیط کاغذی و پول، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و جلوگیری از انتقال امراض احتمالی موجود در پول‌ها را از جمله مزایای کارت بلیط عنوان کرد و افزود: معتقدیم که برای ارائه خدمات مطلوب‌تر و گام برداشتن در مسیر دولت الکترونیک باید خدمات اتوبوسرانی تخصصی‌تر و علمی شود که یکی از گام‌های اصلی در این زمینه توسعه کارت بلیط است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه قصد داریم استفاده از پول و بلیط را در اتوبوسرانی از تاریخ معینی حذف کنیم اظهار کرد: در حال حاضر 11 درصد از شهروندان از کارت بلیط استفاده می‌کنند اما قطعا به زودی تمام شهروندان باید کارت بلیط تهیه کنند.     

امرالهی با اشاره به مسئله تورم و گرانی در ملزومات و ابزار اتوبوس‌ها گفت:‌ به همین دلایل خواستار افزایش کرایه‌های اتوبوسرانی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم هزینه 30 درصد از کرایه واقعی اتوبوس‌ را پرداخت می‌کنند اضافه کرد:‌ شهرداری و دولت حدود 50 تا 70 درصد کرایه‌ها را پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه در 18 نقطه شهر از مینی‌بوس استفاده خواهد شد تصریح کرد: قرارداد خرید 55 دستگاه مینی‌بوس منعقد شده است و تعدادی مینی‌بوس هم به ناوگان سازمان اتوبوسرانی استان اضافه خواهد شد.

امراللهی با تاکید بر اینکه سازمان اتوبوسرانی قم آمادگی دارد تا در خطوطی که ارائه خدمات ضعیف است نسبت به افزایش اتوبوس اقدام کند خاطر نشان کرد: زمان اینکه هر چند دقیقه اتوبوس از مبدأ حرکت کرده و اتوبوس بعدی سرویس‌دهی کند در خطوط شهری متفاوت است و به تعداد مسافر بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از دخانیات توسط رانندگان ممنوع است اضافه کرد: اگر همشهریان شکایتی در این زمینه داشتند، می‌توانند با روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی تماس گرفته و مراتب را گزارش کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در پایان تاکید کرد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته رضایت شهروندان از خدمات سازمان اتوبوسرانی افزایش یافته است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول