اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستور استاندار بوشهر صورت می‌گیرد

احداث مسجد و خانه عالم منطقه ایل شهر عشایر بوشکان

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر با ساخت خانه عالم و مسجد در ایل شهر از عشایر بوشکان در شهرستان دشتستان استان بوشهر موافقت کرد.

احداث مسجد و خانه عالم منطقه ایل شهر عشایر بوشکان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد حسین جهانبخش صبح امروز در نشست شورای عشایری استان بوشهر با بیان اینکه عشایر جمعیتی اثرگذار در تولید و صادرات هستند اظهار داشت: عشایر نقش مهمی در صیانت و حراست از مرزهای کشور دارند و شایسته است خدمات ویژه‌‌ای به این قشر داده شود.

وی افزود: تلاش برای ساماندهی معیشت و ارتقای سطح معیشت، اشتغال، افزایش سطح درآمد از ضروریاتی است که مسئولان باید برای عشایر انجام دهند.

استاندار بوشهر گفت: همانطور که عشایر در امنیت و تولید کشور نقش مهمی دارند باید برای بهبود وضعیت زندگی آنان نیز برنامه‌ریزی کرد.

جهانبخش بیان کرد: در سه برنامه توسعه استانی دو میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شد اما در برنامه چهارم 17 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه مهر عشایر در دل مسئولان قرار گرفته است، افزود: ایجاد امور عشایر در تنگستان، ایجاد دفتر نمایندگی در جم و دیر و تشکیل جلسات به ریاست استاندار و فرماندار در ارتباط با مسائل عشایر ضروری است.

استاندار بوشهر اظهار داشت: ساخت مسجد و خانه عالم در ایل شهر، اعزام روحانی و تشکیل جلسه برای ساماندهی وضعیت تسهیلات بانکی برای عشایر از دیگر مصوبات این نشست است.

جهانبخش گفت: تامین آب مورد نیاز انسانی، دام و علوفه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت راه‌اندازی اکیپ سیار بهداشت و درمان، دامپزشکی، پیگیری ایجاد مراکز آموزش شبانه‌روزی عشایر، مسکن عشایر با هماهنگی واگذاری اراضی به عشایر در پائین دست سدها تاکید کرد.

استاندار بوشهر همچنین بر ساماندهی دام عشایر برای صادرات از طریق فعال شدن تعاونی عشایر و بهسازی ایل‌ راه‌ها در مناطق مختلف عشایری تاکید کرد.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول