اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

طرح توانمندسازی فرهنگی حاشیه شهر همدان / 120 خانه عالم ساخته‌ایم

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: در سال 91، طرح توانمندسازی فرهنگی حاشیه شهر در اولویت است.

طرح توانمندسازی فرهنگی حاشیه شهر همدان / 120 خانه عالم ساخته‌ایم

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تکمیل برنامه‌هایی که از سال قبل در برنامه تبلیغات اسلامی بود، اظهار کرد: به طور تقریبی می‌توان گفت که صد در صد برنامه‌های تبلیغات اسلامی در سال جاری اجرایی شده است.

وی با اشاره به جذب اعتبارات فرهنگی از تبلیغات اسلامی مرکز این اعتبارات را به لحاظ کمی و کیفی بی‌نظیر دانست و افزود: متناسب با برنامه‌های ابداعی در شهرستان، خواستار جذب اعتبار از مرکز شدیم تا برنامه‌ها را طبق زمان‌بندی مشخص، اجرایی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه اعتبارات پیش‌بینی شده در استان نیز موید بسیار خوبی بود، ابراز داشت: تا این لحظه فقط 30 درصد اعتبارات و شاخص‌های فرهنگی تحقق پیدا کرده که در حد همین 30 درصد نیز برنامه‌های بسیار ارزشمندی چون اعزم مبلغ، همایش پیرغلامان، کنگره شعر عاشورایی و ... اجرایی شد این عدم اختصاص کامل اعتبارات 20 درصد برنامه‌ها را با چالش مواجه کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما هنوز هم منتظر اختصاص 70 درصد باقیمانده اعتبارات فرهنگی تبلیغات اسلامی استان هستیم، تصریح کرد: این عدم اختصاص اعتبار به لحاظ مدیریت و برنامه‌ریزی، یک نقص است چون بر این مبنا زمان مفید اجرای کارها از دست رفته اما اگر اکنون نیز اختصاص داده شود تا 31 فروردین بخشی از این نقصان قابل جبران است.

آزادیخواه با بیان اینکه بحث عدم اختصا‌ص اعتبار کامل به تبلیغات اسلامی، بحثی کشوری است، گفت: اعتبار کلی 1500 میلیارد تومان بوده که رقم سنگینی است و با توجه به موانع و محدودیت‌ها بخشی از این اختصاص کم اعتبار، پذیرفتنی است  اما به هر حال ما با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: اگر بتوانند این میزان اعتبارات سال 90 را به صورت صد در صد به ما بدهند کارهای زیادی می‌توان انجام داد، چرا که رقم کمی نیست و سهم همدان نیز 30 میلیارد تومان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با هدف این سازمان در سال 91 نیز ابراز داشت: در سال آینده تلاش ما معطوف به حوزه طرح توانمندسازی فرهنگی خصوصاً در حاشیه شهر است و آموزش اقشار تأثیرگذار نظیر روحانیون، مبلغان و مداحان نیز در دستور کار جدی سازمان قرار دارد.

وی به ایجاد و تجهیز کتابخانه‌های شبستان مساجد برای دسترسی آسان مردم و مخاطبان در سال 91، اشاره و عنوان کرد: در سال آینده طبق روال، برنامه ساماندهی مناسبت‌های فرهنگی را نیز در برنامه داریم.

آزادیخواه در ارتباط با خانه‌های قرآن نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از 30 درصد اعتبارات سال 90 اختصاص نیافته و ابلاغ نشد ما به صورت ابتکاری از اعتبارات مرکز استفاده کردیم و بر این اساس توانستیم 80 خانه قرآن را در همدان احیا کنیم که درصورت ابلاغ مابقی اعتبارات، ادامه می‌دهیم اما در غیر این صورت اصراری بر احداث خانه‌های قرآنی نداریم.

وی ادامه داد: احداث خانه‌های قرآنی، بحثی عمرانی و هزینه‌بر است و اگر در این زمینه قول یا وعده بدهیم، انتظار ایجاد می‌شود و مشکل‌ساز است اما اگر استانداری اعتبار بگذارد خانه‌های قرآن از اولویت‌ها و مهمتر از خانه عالم است چون در زمینه خانه‌های عالم به حد مطلوب کشوری رسیده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 120 خانه عالم در سطح استان مهیا و آماده است، تصریح کرد: با توجه به اعتباراتی که از مرکز گرفتیم توانستیم صد درصد برنامه‌‌ریزی‌ها را به انجام برسانیم و توانستیم واسطه‌هایی از مرکز جذب کنیم که کارها را انجام داده‌اند، اما مطالبات آنها مانده است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول