اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه چالوس خبر داد

مسابقه تیراندازی به ناوهواپیمابر آمریکایی در ساحل

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سپاه چالوس گفت: در ساحل نمک آبرود با استفاده از سیبل‌ها با نمادهایی که غرب از آن به‌عنوان نماد قدرت خود از آن یاد می‌کند مانند ناوهواپیمابر آمریکایی مسابقات تیراندازی برگزار می‌شود.

مسابقه تیراندازی به ناوهواپیمابر آمریکایی در ساحل

محمد صلاحی کجور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مقابله با تهدیدات و جنگ نرم در کشور سپاه ناحیه مقاومت چالوس بنا به یکی از وظایف ذاتی خود در بخش فرهنگی اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری در قالب "طرح سالم دریا "  در سواحل چالوس کرده است تا علاوه بر شهروندان، مسافران و گردشگران نیز از یک فضای سالم و بسیار با نشاط فرهنگی در سواحل بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: تاکنون در سواحل دریا آنچنان که باید در بخش فرهنگی موفق عمل نشده است اما امسال با برنامه‌های فرهنگی جذاب و مفرح سپاه چالوس که همکاری ادارات شهرستان در سواحل دریا در حال برگزاری است شاهد یک فضای بسیار شاد و مفرح و سالم هستیم و  نظرسنجی ما از شهروندان، مسافران و گردشگران نیز حکایت از رضایت بسیار بالای آنها دارد.

صلاحی ادامه داد: چالوس به دلیل داشتن موهبت‌های الهی همچون کوه، دریا و جنگل که همگی در نزدیکی یکدیگر قرار گرفتند این شهر را به یکی از مناطق توریستی خاص در کشور تبدیل کرده است و از طرفی از آنجایی که بر سر راه مواصلاتی سه استان البرز، گیلان و گلستان قرار دارد مسافرانی که قصد عبور از این شهر را داشته باشند مطمئنا ابتدا توقفی در این شهر زیبا و توریستی خواهند داشت و سپس به سمت مقصد خود در شهرهای دیگر حرکت می‌کنند و این خود باعث افزایش توریست در چالوس می‌شود که همه اینها نیازمند خدمات متنوع از جمله خدمات فرهنگی است.

وی به اجرای برنامه‌های گسترده فرهنگی ناحیه مقاومت سپاه چالوس با نام "طرح سالم دریا " در سواحل چالوس اشاره کرد و بیان داشت: این طرح با هدف پرکردن اوقات فراغت برای شهروندان، مسافران و گردشکران همراه با فضای امن فرهنگی در ساحل نمک آبرود و رادیو دریای چالوس در حال اجرا است و هدف آن است که بتوانیم اوقات فراغت آنها را غنی‌سازی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت سپاه چالوس تصریح کرد: تمامی امکانات و خدمات فرهنگی، ورزشی و هنری در "طرح سالم دریا " به‌صورت کاملا رایگان در اختیار خانواده‌ها  قرار می‌گیرد و هیچگونه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود چرا که هدف یک کار فرهنگی و خدمت به شهروندان، مسافران و گردشگران از سوی سپاه شهرستان چالوس است.

وی افزود: ایستگاه بلوتوث، تیراندازی با تفنگ بادی، والیبال ساحلی، تنیس، طناب کشی، مسابقه دارت و فوتبال ساحلی برنامه‌های جنگ شادی با حضور هنرمندان استانی و شهرستانی که در سطح کشور مطرح هستند از جمله برنامه‌های ما در "طرح سالم دریا" در چالوس است که این طرح تا پایان تابستان برای ارائه خدمات فرهنگی، ورزشی و هنری رایگان به‌طور مستمر پابرجا است.

وی اظهار داشت: همچنین با مسئولان ورزشی چالوس درباره برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی و نقاشی روی شن توافق خوبی حاصل شد و امید است این جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی بتواند بخش قابل توجهی از نیازهای گردشگری مسافران و نیز شهروندان را پر کند.

صلاحی تصریح کرد : درصدد برگزاری مسابقات جت اسکی در سواحل چالوس هم هستیم و در این باره هیئت قایقرانی نیز استقبال خوبی کرده است و در آینده‌ای نزدیک شاهد این مسابقه مهیج و مفرح در چالوس خواهیم بود.

وی ادامه داد: در ساحل نمک آبرود با استفاده از سیبل‌ها با نمادهایی که غرب از آن به‌عنوان نماد قدرت خود از آن یاد می‌کند مانند ناوهواپیمابر آمریکایی و یا تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی مسابقات تیراندازی برگزار می‌شود تا از این طریق هم روحیه شجاعت و رشادت در نزد بچه‌ها زیاد شود و هم اینکه بدانند که مانند جوانان و رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس به راحتی می‌توان ابهت غرب را بشکنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت سپاه چالوس عنوان داشت: ساخت فیلم‌های مستند متناسب با تهدیدات و جنگ نرم با استفاده از هنرمندان و فیلم‌سازان چالوسی از دیگر برنامه‌های فرهنگی ناحیه مقاومت سپاه چالوس است تا در راستای تقویت هنرمندان این شهر بتوان آن را از صداوسیمای استانی نیز پخش کرد.

وی افزود: آموزش در رشته طراحی و خیاطی و اعطای مدرک معتبر از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای از جمله کارهای مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار بود.

صلاحی اظهار داشت: درصدد هستیم تا در آینده‌ای نزدیک انجمن نجوم و رباتیک را در شهرستان چالوس راه‌اندازی کنیم تا در طول سال با مخترعان و مبتکران شهرستان ارتباط تنگاتنگی داشته و نسبت به تقویت علمی آنها برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای‌پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول